اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با کاروان سفینة النجاة ـ 24

حاشیه‌هایی از عشق وصف‌ناپذیر مردم به ضریح عشق/ شنبه تاریخی در بروجرد

خبرگزاری فارس: ضریح عشق روز گذشته در میان استقبال عاشقان و دلدادگان وارد بروجرد شد و تا صبح امروز میهمان مردم این شهر بود.

حاشیه‌هایی از عشق وصف‌ناپذیر مردم به ضریح عشق/ شنبه تاریخی در بروجرد

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به کاروان سفینة النجاة، هزاران نفر از مردم ولایی بروجرد در 30 کیلومتری این شهر که آغاز محدوده استان لرستان بود برای استقبال از کاروان سفینة النجاة آمده بودند.

استاندار لرستان و نماینده ولی فقیه در این استان نیز که به استقبال ضریح مطهر اباعبدالله(ع) آمده بودند دقایقی را در کنار ضریح عشق به راز و نیاز و ابراز ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) پرداختند.

بارها کاروان سفینة النجاة در طول مسیر حرکت به سمت بروجرد توسط عاشقان و ارادتمندان امام حسین(ع) در روستاها و بخش‌های حاشیه این شهر متوقف شد.

در برخی از روستاها مردم با علم و طبل و در دسته‌های عزاداری به استقبال از ضریح مطهر آمده بودند.

در طول مسیر بیش از 50 رأس گاو و گوسفند در مقابل قافله عشق ذبح شد.

مردم حسین دوست در جای جای مسیر با دسته‌های گل و دود کردن اسپند به استقبال از ضریح مطهر آمده بودند و با دیدن آن اشک شوق و حسرت می‌ریختند.

ابراز احساسات و تجمع مردم در مسیر به گونه‌ای بود که طول مسیر 105 کیلومتری اراک به سمت بروجرد را کاروان عشق بیش از 10 ساعت در راه بود.

بسیاری از مردم ارادتمند به ساحت اباعبدالله(ع) در طول مسیر بارها به زمین خوردند و با اینکه صدمه دیده بودند سعی می‌کردند خود را به ماشین حامل ضریح رسانده و مسیر را ادامه دهند

عده زیادی از جمعیت استقبال‌کننده به ویژه پسران و دختران با تیپ‌های گوناگون و با پای برهنه به دنبال کاروان سفینة النجاة حرکت می‌کردند.

ازدحام جمعیت در ورودی شهر به حدی بود که از پنج کیلومتری بروجرد تا ورودی آن بیش از دو ساعت به طول انجامید.

خیابان‌های بروجرد هم مملو از جمعیت عاشق بود که حرکت کاروان را با کندی مواجه می‌کردند به گونه‌ای که از ورودی شهر تا میدان سپاه یعنی محل استقرار ضریح مطهر، دو ساعت وقت صرف شد.

با اینکه دیروز یعنی شنبه روز نخست کاری هفته بود اما اقشار مختلف مردم کار و زندگی خود را رها کرده و به عشق اباعبدالله(ع) و رویت گوهر ناب به استقبال از ضریح عشق آمده بودند و برگ زرینی در تاریخ شهر خود به ثبت رساندند.

به اذعان مردم و مسئولان بروجرد جمعیتی که به استقبال ضریح عشق آمده بودند تاکنون در این شهر سابقه نداشته است.

کفش‌های عده زیادی از مردم در طول مسیر از پایشان بیرون آمده و بر جای مانده بود اما شور و علاقه آنان موجب شد که از راه باز نمانند و همچنان به دنبال ضریح عشق حرکت می‌کردند.

بسیاری از زنان در شهر بروجرد سبزه‌هایی را که از چند روز گذشته برای استقبال از ضریح عشق آماده کرده بودند به تریلر حامل ضریح اهدا می‌کردند.

مردم ولایی شهر بروجرد با استقبال از ضریح مطهر در میدان سپاه گروه گروه برای دیدن آن می‌آمدند به گونه‌ای که بروجرد شب گذشته تا صبح بیدار بود.

مردم بروجرد از شب گذشته تا صبح امروز در جوار این ضریح نورانی به عزاداری و سوگواری پرداختند و در مصیبت شهادت امام حسین(ع) و فرزندانش اشک ریختند و به سر و سینه زدند. مراسم دعا و مرثیه‌خوانی نیز شب گذشته در پادگان سپاه بروجرد با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی و در جوار ضریح عشق برگزار شد.

ضریح مطهر اباعبدالله(ع) صبح امروز در میان چشمان اشکبار هزاران بروجردی این شهر را به سمت مرکز استان لرستان ترک کرد.

انتهای پیام/78010/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول