اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول خبر داد

13 آذر ورود ضریح امام حسین(ع) به دزفول

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول از ورود ضریح امام حسین(ع) به این شهرستان در روز 18 محرم مصادف با 13 آذر ماه خبر داد.

13 آذر ورود ضریح امام حسین(ع) به دزفول

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: همزمان با روز 18 محرم ضریح امام حسین(ع) به شهرستان دزفول وارد می‌شود و به این دلیل باید مقدمات کار را برای این مهم فراهم کرد تا بتوان استقبال باشکوهی از این ضریح مطهر برگزار کرد.

وی با اشاره به مشخصات این ضریح مطهر افزود: در این ضریح مطهر بیش از 12 تن نقره به کار رفته است  و برای ساخت آن 45 میلیارد ریال از نذورات مردمی هزینه شده است.

قاضی‌دزفولی درباره تحویل این ضریح به کشور عراق خاطر نشان کرد: قرار است پس از گذر از همه شهرهای کشور از مرز شلمچه این ضریح به کشور عراق تحویل داده شود.

این مسئول تاکید کرد: این ضریح قرار است از سوی شهرستان اندیمشک به دزفول وارد شود و در مسیر این ضریح نیز قرار است ایستگاه‌های صلواتی متعددی برپا شود.

* امامزاده رودبند محل استقرار ضریح امام حسین(ع)

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول بیان داشت: قرار شده که امام زاده رودبند شهرستان دزفول محل استقرار این ضریح برای زیارت مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این امام زاده مرقد شهدای گمنام نیز وجود دارد و به این دلیل در کنار این ضریح در دزفول برنامه‌های متعدد فرهنگی برپا خواهد شد.

قاضی‌دزفولی تاکید کرد: باید در راستای برپایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در کنار این ضریح هیئت‌های مذهبی به برپایی برنامه بپردازند و در این باره باید سنگ تمام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، ضریح فعلی امام حسین(ع) توسط فرقه اسماعیلیه هفت امام هندوستان ساخته شده و قدمت 75 ساله دارد و در شرایط کنونی ایران اسلامی این ضریح را ساخته و برای نصب به این کشور تحویل می‌دهد.

انتهای پیام/72006/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول