اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولمرت: تصمیم شهرک سازی‌های جدید اسرائیل سیلی به صورت اوباما بود

خبرگزاری فارس: نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اقدام اخیر این رژیم برای احداث 3 هزار واحد مسکونی جدید در بیت المقدس و کرانه باختری در تلافی ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل را سیلی محکمی به صورت اوباما توصیف کرد.

اولمرت: تصمیم شهرک سازی‌های جدید اسرائیل سیلی به صورت اوباما بود

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «ایهود اولمرت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که تصویب ساخت 3 هزار واحد مسکونی دیگر در بیت المقدس و کرانه باختری سیلی محکمی به صورت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

نخست وزیر سابق اسرائیل در طول اظهاراتی که به هنگام نشستی به میزبانی «دیوید ایگانتیوس» از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» داشت، اینطور اعلام کرد که تصویب ساخت و سازهای جدید از سوی اسرائیل بدترین اقدامی بود که تل آویو می توانست انجام دهد.

اولمرت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی حقیقتا برای تحقق روند صلح در خاورمیانه فداکاری نمی کند، تاکید کرد که سیاست های اسرائیل باید تغییر کند و گفت که او هر کار ممکنی را برای کمک به تغییر مدیریت اسرائیل عملی خواهد کرد.

اولمرت اشاره ای به طرح های سیاسی خود در این رابطه نداشت.

چنین اظهارات انتقاد آمیزی از سوی اولمرت درباره رژیم فعلی اسرائیل در حالی مطرح شده اند که رژیم صهیونیستی به دنبال به رسمیت شناخته شدن فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل، در اقدامی تلافی جویانه، جهت احداث 3 هزار واحد مسکونی جدید در بیت المقدس و کرانه باختری وارد عمل شده است.

نخست وزیر سابق اسرائیل در بحث راجع به تلاش های خودش برای برقراری صلح با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 2008 گفت که رسیدن به توافق در زمینه دادن امتیازات درباره بیت المقدس یکی از دشوارترین لحظات زندگی او بوده است.

اولمرت گفت که هیچ جایگزین دیگری به جز دادن امتیاز وجود نداشت و اگر قرار باشد صلحی برقرار شود، باید آمادگی گرفتن تصمیمات دشوار را نیز داشت.

ایگانتیوس در ادامه از اولمرت درباره بازگشت احتمالی او به سیاست پرسید ولی نخست وزیر سابق اسرائیل از دادن هرگونه سرنخ در این رابطه خودداری کرد و با اشاره به اینکه وقتی به اسرائیل باز گردد در این باره سخن خواهد می گوید، گفت که افشا کردن طرح های او درباره سیاست اسرائیل، در آمریکا نادرست است.

این مقام سابق صهیونیستی همچنین گفت که در انتخابات آتی اسرائیل نقش بسیار فعالی خواهد داشت و اینکه آنچه دقیقا می خواهد عملی کند، در مدت زمان بسیار کوتاهی روشن خواهد شد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول