اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسین فرکی:

قول قهرمانی نمی‌دهم / زنگ خطر برای فوتبال خوزستان

خبرگزاری فارس: برد فولاد خوزستان بر آبی پوشان استقلالی در مقابل دیدگان هزاران تماشاگر در ورزشگاه آزادی اگرچه بسیار شیرین و دلچسب بود اما انتظارات هواداران از سرخ‌پوشان اهوازی بالا برده است.

قول قهرمانی نمی‌دهم / زنگ خطر برای فوتبال خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز بعد از بازی استقلال همه چیز برای فولاد تغییر کرده. هم جایگاه فولاد در جدول رده‌بندی و هم نگاه دیگر تیم‌ها به آن. چرا که سطح بازی‌ای که فولاد در آن بازی از خود نشان داد یک سطح بازی متفاوت بود. به همین خاطر توقعات هواداران را نیز از خود بالا برد. اما حسین فرکی که از ابتدای فصل درباره جایگاه فولاد هیچ قولی نداده بود و تنها گفته بود: فولاد را به جایگاه واقعی‌اش می‌رسانم هنوز هم بر موضع قبلی خود ایستاده و جایگاهی را تعیین نمی‌کند. اما حالا با این وضعیت و فوتبالی که فولاد در آزادی روبه‌روی استقلال بازی کرد ممکن است خیلی‌ها فکر کنند که جایگاه واقعی فولاد در جایی میان سه تیم برتر باشد و این می‌تواند برای فرکی که حتی بعد از بازی با تراکتور هم گفته بود، برای جایگاه چهارمی یا پنجمی نقشه کشیده، دردسرساز باشد. حتی برد در تهران مقابل صدرنشین که تکمیل کننده 8 هفته بدون شکست برای این تیم بود، می‌تواند بر روی بازیکنان جوان فولاد هم تاثیر بگذارد و توقعی را که آن‌ها از خود دارند نیز بالا ببرد. درگفت‌وگو با حسین فرکی سرمربی فولادی‌ها وی با اذعان به تلاش برای ارتقای جایگاه تیم، باز هم هیچ قولی درباره وضعیت آینده نمی‌دهد

فارس: استقلال را بردید و همه از بازی تیم شما تعریف و تمجید کردند. اما این می‌تواند سطح توقعات بازیکنان را بالا ببرد و اثرات سوء هم داشته باشد.

- درست است. در حال تلاش هستیم که از این تاثیرات جلوگیری کنیم. به هر حال تجربه سال‌ها بودن در فوتبال را می‌خواهیم استفاده کنیم. اعتقاد من این بود و به بازیکنان هم گفتم، سوت پایان بازی با استقلال که زده شد باید بازی با استقلال را فراموش کنند. مزد زحماتمان را در تهران با سه امتیاز شیرین گرفتیم ولی هنوز به مقصد نرسیده‌ایم و راهمان ادامه دارد.

فارس: از اول فصل قولی برای قهرمانی یا هر جایگاه مشخص دیگری ندادید، اما حالا فولاد در کورس قهرمانی است و با نتایجی که تیم می‌گیرد به نظر می‌رسد که برای قهرمانی تلاش می‌کند.

- الان هم قول نمی‌دهم. اصولا من قولی نمی‌دهم که احتمال داشته باشد صورت نگیرد. اول فصل هم گفتم که تلاش می‌کنیم که فولاد در یک جایگاه مناسب قرار بگیرد.

فارس: ولی بعد از بازی با تراکتور گفتید، برای رده‌های چهارم و پنجم نقشه کشیده‌اید و حالا در جایگاه سوم جدول قرار دارید. به این ترتیب تیم‌های دیگر شما را مدعی می‌دانند.

- به هرحال امسال هدفی را تعیین کرده‌ایم که اگر به هدفمان برسیم خوشحال می‌شویم و اگر به چیزی بیش از آن رسیدیم، خوشحال تر. نه چیزی را تایید کردم و نه تکذیب. تیم ما هر هفته جلو می‌رود نگاهش به انتهای فصل نیست. مگر اول فصل شرایط ما این بود؟

فارس: نه! امتیازات زیادی از دست داده بودید.

- خب! پس ما به این صورت جلو می‌رویم و در طول این مسیر با چنگ و دندان و تلاش و همینطور حمایت مسئولان و هواداران، کارمان را انجام می‌دهیم و امیدواریم در آخر به جایی که حقمان هست برسیم.

فارس: این، یک نگاه منطقی به فوتبال است. اما افکار و احساسات هواداران را چگونه راضی می‌کنید؟ الان آنها هم فکر می‌کنند فولاد باید مدعی قهرمانی باشد.

- همه تلاش ما برای خوشحالی هواداران است. اما اگر من به آنها بگویم قهرمان می‌شویم و در آخر قهرمان نشویم خوب است؟

خب! من نمی‌توانم به خودم و بقیه دروغ بگویم. ولی هواداران مطمئن باشند که ما همه تلاش خود را می‌کنیم که اگر شد به افتخار قهرمانی برسیم و این برای خود من هم موضوع مهمی است ولی هیچ قولی نمی‌دهم.

فارس: یعنی هنوز به توانایی‌های تیم شک دارید و مطمئن نیستید که تیم شخصیت قهرمانی دارد یا نه؟

- اصلا مسئله این نیست و نباید الان راجع به این موضوع صحبت کنیم.

فارس: پس مسئله چیست؟ کی باید راجع به این موضوع حرف زد؟

- بحث این است که ما نهایت تلاش خودمان را می‌کنیم که موفق بشویم و ممکن است انتهای فصل قهرمان، سوم یا پنج شویم. اما مهم این است که ما تا لحظه آخر تلاشمان را بکنیم و ببینیم مزد تلاشمان چه خواهد شد. هواداران نگران نباشند بالاترین افتخار برای من این است که فولاد امسال قهرمان لیگ شود.

فارس: فولاد امسال فوتبال بهتری نسبت به سال‌های قبل بازی می‌کند. تعدادی بازیکن را شما به تیم اضافه کردید ولی بدنه اصلی تیم همان است که سال‌های گذشته بود. فکر می‌کنید این مسئله تا چه اندازه حاصل کارهای چهار سالی است که مجید جلالی روی این تیم انجام داد؟

- هیچ تمایلی ندارم که در این رابطه، به گذشته اشاره‌ای بکنم. به هر حال آقای جلالی یک مربی و معلم فوتبال است و چهار سال با این تیم کار کرده و زحمت کشید. اما کار درستی نیست که بخواهیم نتایج این فصل را به چهار سال گذشته ارتباط دهیم. به هر حال بازیکنانی در این تیم بودند که ما نیز از آنها استفاده می‌کنیم و بازیکنانی هم بودند که مورد نیاز ما نبودند و از آنها استفاده نکردیم. من نمی‌خواهم راجع به کاری که مربی قبلی روی این تیم انجام داده صحبت کنم و فقط می‌توانم درباره کاری که خودم و همکارانم در فولاد شروع کرده‌ایم، صحبت کنم.

فارس: چه کاری؟

- ما با سلیقه خاص خودمان و هدفی که دنبال می‌کنیم بازیکنانی را که از سال گذشته بودند گزینش کردیم و بازیکنانی را هم که مد نظر داشتیم به تیم آوردیم و در حال کار روی این تیم هستیم که اگر خدا بخواهد به نتیجه خوبی برسیم.

فارس: بسیاری از مردم خوزستان و کارشناسان اعتقاد دارند، از زمانی که حضور بازیکنان خوزستانی در تیم ملی کمرنگ شد تیم ملی افت کرد.

- درست است. الان سهمیه خوزستان در تیم ملی نسبت به گذشته کم شده است. این مسئله نشان می‌دهد که باید بیشتر به فوتبال خوزستان توجه کرد و تیم ملی هم بتواند از استعدادهایی که در خوزستان هست مانند گذشته بهره لازم را ببرد. در گذشته فوتبال به دو تیم استقلال و پرسپولیس خلاصه شده بود. اما حالا فاصله تیم‌ها خیلی کم شده اما در این شرایط، خوزستان نسبت به گذشته سهمیه کمی دارد. این زنگ خطری است برای فوتبال خوزستان که مسئولان فکری برای این وضعیت بکنند. استعدادهای زیادی در خوزستان است و باید سعی کنند این‌ها را در خوزستان نگه دارند و تیم ملی ما هم در آینده مثل گذشته بیشتر از آنها بهره ببرد.

فارس: برگردیم به بحث روز که هفته آخر لیگ نزدیک است. با نفت تهران تیم قبلی خودتان بازی دارید. وضعیت نفت را چگونه می‌بینید؟

- به هر حال نفت تیم قبلی من بود. دو سال با نفت روزهای بسیار خوبی را سپری کردم و دوستانه و بدون هیچ مشکلی از این تیم جدا شدم و من هم همیشه برای نفت آرزوی موفقیت می‌کنم. در این فصل هم نفت خوب شروع کرد. اما در چند هفته اخیر دچار نوسان بود و با توجه به شرایطی که دارد نتوانسته نتایج لازم را بگیرد. حالا من در فضای دیگری کار می‌کنم و این بازی مثل بقیه بازی‌های تیم است و تفاوتی با آن‌ها ندارد. ما به دنبال برد در این بازی هستیم چرا که این سه امتیاز، می‌تواند ارزش شش امتیاز بازی‌های تراکتور و استقلال را دو چندان کند.

فارس: اما با شناختی که از این تیم دارید، کارتان نسبت به بازی با استقلال و تراکتور راحت تر است.

- بله. به هر حال ما مدتی در این تیم کار کردیم و شناختمان از نفت نسبت به تیم‌های دیگر بیشتر است. اما در فوتبال چیزی مشخص نیست و جذابیت و قشنگی فوتبال به این است که هیچ چیزی را نمی‌شود از پیش تعیین کرد. این هم یک بازی مثل بقیه بازی‌ها و هر تیمی بهتر بازی و از موقعیت‌هایش استفاده کند نتیجه بهتری می‌گیرد. اما با توجه به اینکه ما میزبان هستیم، از هواداران تیم دعوت می‌کنیم که به ورزشگاه بیایند و تیمشان را تشویق کنند برای اینکه شرایط را برای تیم حریف سخت بکنند و برای تیم محبوبشان باعث افزایش روحیه و راحتی کار شوند. تیمی که الان شرایط خیلی بهتری دارد و به همان نسبت نیاز به حمایت بیشتر هواداران خود دارد.

================

گفت‌وگو: نیما ارزانی بیرگانی

================

انتهای پیام/2247/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول