اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

132 فرصت شغلی در اردل ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با صرف 15 میلیارد ریال اعتبار به‌منظور احداث فاز دوم مجتمع پرورش ماهی رستم آباد بطور مستقیم برای 32 نفر و 100 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

132 فرصت شغلی در اردل ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل پیرعلی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان، اظهار داشت: برای احداث و راه‌اندازی مجتمع پرورش ماهی رستم آباد تاکنون 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این مجتمع سالانه 640 تن ماهی قزل تولید می‎شود، گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته با ایجاد این مجتمع بطور مستقیم برای 32 نفر و 100 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی ایجاد شده است.

پیرعلی با اشاره به میزان اعتبارات هزینه شده در راستای ایجاد این مجتمع پرورش ماهی، افزود: 720 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی شیلات برای زیر ساخت این مجتمع هزینه شده است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به نقش شیلات در تامین امنیت غذایی مردم، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر امروزی تامین منابع غذایی است و کیفیت غذای مصرفی هر قومی ارتباط مستقیم با سطح آگاهی از مسائل بهداشتی و تغذیه‌ای و همچنین توان اقتصادی و عادات غذایی مردم آن کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت غذایی وقتی تحقق می‌یابد که تمامی مردم همواره به غذای کافی، سالم و مقوی از نظر کمی و کیفی دسترسی داشته باشند و از این طریق نیازها و اولویت‌های غذایی خود را برای یک زندگی فعال و سالم تامین کنند.

این مسئول ادامه داد: در این میان ماهی و سایر گونه‌های آبزی در ذائقه و فرهنگ بخش عمده‌ای از مردم، به عنوان غذایی لذیذ و اصلی مطرح هستند که علاوه بر جنبه غذایی ماهی به عنوان یک منبع عمده درآمد و اشتغال برای میلیون‎ها نفر به ویژه در جهان سوم محسوب می‎شود.

پیرعلی اضافه کرد: ده‎ها میلیون نفر از ساکنان کشورهای جهان سوم درآمد خود را از ماهی‌گیری بدست می‌آورند و بسیاری نیز در فعالیت‌های جمعی نظیر عمل آوری، توزیع و بازاریابی آبزیان شرکت دارند.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سهم تغذیه‌ای ماهی در امنیت غذایی، اذعان داشت: از نظر تغذیه‌ای ماهی به عنوان یک منبع مهم پروتئین به شمار می‌رود، به ویژه در جایی که دیگر منابع پروتئین حیوانی گران قیمت یا کمیاب هستند.

انتهای پیام/68001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول