اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

قوانین مجلس باید کلی‌گرایانه و به نفع مردم تصویب شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و مجلسی که او پایه‌گذاری کرد، گفت: قوانین مجلس باید کلی‌گرایانه و به نفع مردم تصویب شود.

قوانین مجلس باید کلی‌گرایانه و به نفع مردم تصویب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان یزد با اشاره به سالگرد شهید مدرس اظهار داشت: مدرس چه در دورانی که در اصفهان و نجف بود و چه پس از آن، همواره ساده‌زیست و آزاده بود و مجتهدی بود که درد دین و درد مردم داشت.

وی افزود: اعتراضاتی که مدرس به دستگاه رضا شاه ستمگر می‌کرد، سبب شده این ظالمان هرگز از دست مدرس آسوده نباشند و سرانجام نیز او را با دسیسه به شهادت رساندند.

ناصری یادآور شد: هنگامی که مدرس وارد سیاست شد، رضا شاه به او گفت که به درس و بحث خود بپردازد اما مدرس پاسخ داده بود که دین من از سیاست جدا نیست.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مدرس در مجلس عنوان کرد: جایگاه و شأن مدرس در مجلس به گونه‌ای بود که با وجود اینکه در اقلیت قرار داشت، تا به مجلس وارد نمی‌شد، مجلس پا نمی‌گرفت و کسی جرأت نمی‌کرد لایحه‌ای را تصویب کند.

امام جمعه یزد ادامه داد: در قراردادهای بین‌المللی و استعماری نیز این مدرس بود که ایستادگی می‌کرد و اجازه نمی‌داد قراردادی به ضرر مردم ایران منعقد شود.

ناصری خاطرنشان کرد: مدرس هرگز حقوق مجلس را نگرفت و همواره ساده‌زیستی را در زندگی پیشه کرد و در طول دوران زندگیش در دو اتاق زیست و می‌گفت می‌خواهم آزاده باشم و وامدار کسی نباشم.

وی با اشاره به ایستادگی‌های مدرس در برابر رضاخان، بیان کرد: مدرس در زمان خفقان رضاخانی با شهامت در مقابل این شاه مستبد و زورگو ایستاد و در نهایت نیز به نزدیکی طبس تبعید شد و در آنجا به دستور رضاخان به شهادت رسید.

امام جمعه یزد با تاکید بر الگوگیری نمایندگان مجلس از عالمی نظیر مدرس عنوان کرد: مجلس محل قانون‌گذاری است و برای نظم و روال جامعه نیاز به قانون داریم و هرچه مجلس در این زمینه قوی‌تر و پرکارتر عمل کند، جامعه موفق‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: وقتی در مجلس برای رضا خدا و مصلحت جامعه می‌کوشند و با هم متحد هستند و خودخواهانه کار نمی‌کنند، مجلس به طور قطع موفق خواهد بود.

ناصری خاطرنشان کرد: هر قانون باید کلی‌گرایانه و به نفع عموم مردم باشد نه اینکه حب و بغض‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها و حتی تصویب قوانین مجلس دخیل کنیم.

وی اظهار داشت: اگر قانون‌گذار یا مجتهدی در قانون و فتوای خود، ذره‌ای نیت شخصی داشته باشد، مقبول خدا نخواهد بود و افراد نباید بدون تحقیق و علم به چیزی نظر و رای دهند.

ناصری تاکید کرد: مجلس اگر بر اساس اسلام و دستورات قرآن،کارشناسانه و تحت نظر ولایت عمل کند، موفق خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 16 آذر ماه روز دانشجو اظهار داشت: بعد از کودتای 28 مرداد، دانشجویان اعتراض کردند و سربازان نیز به دانشگاه‌ها ریختند و سه دانشجو را به شهادت رساندند.

ناصری بیان کرد: دانشجویان ما در راه کمال و حقیقت‌یابی و پیدا کردن راه و هدف زندگی تلاش کنند و درس خواندن و استفاده از استعدادهای خدادادی در راه اسلام را سرمشق خود قرار دهند تا بتوانند تکلیف خود را نسبت به جامعه انجام دهند.

امام جمعه یزد در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته نیز با اشاره به بحث خلقت انسان و اینکه خدا انسان را بیهوده نیافریده است، افزود: انسان برای گذر روزمره زندگی به دنیا نیامده بلکه باید در آفرینش خود تفکر کند و راه و رسم بندگی را در درگاه خداوند متعال بجا آورد.

وی بر توجه انسان‌ها به زندگی اخروی تاکید کرد و بیان داشت: عده‌ای تنها به لذت‌های دنیا و چند روزه زندگی دنیا می‌اندیشند و برای رفاه خود در این زندگی از هیچ اقدامی خواه گناه خواه ثواب، کوتاهی نمی‌کنند.

انتهای پیام/2464/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول