اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی خبر داد

چاپ 9 کتاب جدید معارف اسلامی در نیمسال دوم تحصیلی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی از چاپ 9 کتاب جدید معارف اسلامی برای نیمسال دوم تحصیلی خبر داد.

چاپ 9 کتاب جدید معارف اسلامی در نیمسال دوم تحصیلی

غلامحسین گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تدوین کتاب‌های دروس معارف اسلامی ویژه دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف اظهار داشت: 16 درس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که دانشجویان از این تعداد هفت عنوان درسی را انتخاب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سعی شده در کتاب‌های دروس معارف اسلامی تنوع لحاظ شود تا دانشجویان دارای سطوح علمی مختلف بتوانند از کتاب‌های موجود استفاده کنند و رضایت جامع دانشگاهی از این طریق برآورده شود.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه بیش از 60 عنوان کتاب درسی برای 16 درس معارف اسلامی تدوین شده است، عنوان کرد: از نظرات دانشجویان، استادان، کارشناسان و متخصصان در زمینه ارزیابی کتاب‌ها استفاده می‌شود و سپس نتیجه فرآیند ارزیابی با ویراستاری جدید چاپ می‌شود.

وی با اشاره به کتاب‌های معارف اسلامی ویراستاری شده گفت: کتاب‌‌های تاریخ تحلیلی صدر اسلام نوشته محمد نصیری و اندیشه اسلامی تألیف آیت‌الله سبحانی و محمد محمدرضایی بر اساس نظرات ارائه شده با ویراستاری جدید برای ترم دوم سال تحصیلی چاپ می‌شود.

گرامی عنوان کرد: کتاب درس انقلاب با عنوان «ایران، دیروز، امروز، فردا» نوشته محسن نصری از دیگر کتاب‌هایی بوده که با اعمال اصلاحات در ترم دوم سال تحصیلی جاری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب اخلاق در خانواده از جمله مصوبات اخیر شورای انقلاب فرهنگی بوده که در ذیل دروس معارف ارائه می‌شود، گفت: کتابی از حوزه اخلاق در خانواده به کوشش زهرا آیت‌اللهی و کتابی دیگر در این زمینه برگرفته از آثار آیت الله مظاهری به کوشش امیر حسین بانکی‌پور تدوین شده که برای نیمسال دوم تحصیلی چاپ می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی تدوین کتاب‌های درسی معارف متناسب با رشته‌های خاص را از دیگر ویژگی‌های دروس معارف اسلامی ذکر کرد و افزود: کتاب انسان‌شناسی ویژه رشته‌های فنی مهندسی تألیف محمد عباس‌زاده و لطف‌الله دژکام برای نیمسال دوم تحصیلی به عنوان یکی از کتاب‌های معارف اسلامی در اختیار دانشجویان این رشته قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: کتاب‌های عرفان عملی در اسلام تألیف علی فضلی، فلسفه اخلاق تألیف احمد دبیری و اخلاق آیین زندگی ویژه دانشجویان علوم پزشکی تألیف امیر احمد شجاعی از دیگر کتاب‌هایی است که در ترم دوم امسال منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/م/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول