اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو ـ 5

حجت‌الاسلام حیدریان: ناهید نمونه‌ای از فداکاری مردم کرد در دفاع از نظام است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، شهیده ناهید فاتحی‌کرجو را نمونه‌ای از مردم کردستان در راستای دفاع از نظام اسلامی و ارش‌های آن ذکر کرد.

حجت‌الاسلام حیدریان: ناهید نمونه‌ای از فداکاری مردم کرد در دفاع از نظام است

حجت‌الاسلام محسن حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اگر چه برگزاری یادواره‌ها حاوی پیام‌های خاصی به جامعه پیرامونی است اما یادواره ناهید فاتحی‌کرجو متفاوت و پیام مردم کردستان مبنی بر همراه بودن با نظام اسلامی را به دنیا می‌رساند.

وی اضافه کرد: یک دختر 16 ساله کرد اهل سنت از استان کردستان که حاضر به اهانت به امام راحل در قبال آزادی‌اش از اسارت نشد این پیام را برای دشمنان دارد که مردم کردستان همانند سایر ملت ایران در اقصی نقاط این کشور اسلامی از ولایت، نظام اسلامی و آرمان‌های آن تا پای جان دفاع خواهند کرد.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، این موضوع یک ارزش‌گذاری برای مردم کردستان است که علاوه بر خنثی کردن فضای توطئه‌ای ایجاد شده توسط دشمنان، مانع از فراموش کردن یاد شهدای راه تثبیت انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر این افراد والامقام می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدریان از فرهنگ شهید و شهادت به عنوان بستر آمادگی ملت در برابر تهاجمات دشمنان نام برد و اضافه کرد: تکرار یادواره‌های شهدا برای جلوگیری از فراموش کردن شهدا و انحرافات فکری و ذهنی الزامی است و در این راه باید قدم‌های بیشتری برداشت.

وی به نظریه فوکویاما نظریه‌پرداز آمریکایی که شهادت در ایران عامل رویش و زایش مدافعان نظام اسلامی و پشتیبانی بیشتر جوانان از انقلاب است، گفت: پس ما باید سعی بر ترویج فرهنگ شهید و شهادت داشته باشیم تا کشورمان را از گزند دشمنان مصون بداریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه شهدای کردستان را بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مظلوم‌ترین شهدای کشور خواند و گمنام بودن، تفاوت در نحوه شهادت و درگیر بودن خانواده‌ها در بعد از شهادت این شهیدان با مزدوران داخلی و خارجی را از جمله دلایل مظلوم بودن شهدای کردستان ذکر کرد.

وی اضافه کرد: مردم استان کردستان علاوه بر وجود جنگ در جبهه خارجی علیه رژیم بعث عراق در برابر ضدانقلاب داخلی و گروهک‌های اجیر شده مبارزه می‌کردند که جبهه داخلی ضدانقلاب به مثابه دوران جاهلیت شهیدان را با انواع و اقسام شکنجه‌ها به شهادت می‌رساندند که این اوج مظلومیت شهدا در این استان فرهنگی را می‌رساند.

حجت‌الاسلام حیدریان خاطرنشان کرد: خانواده برخی از شهیدان هم به علت طرفداری از نظام مورد اهانت و افترای برخی از اجیرشدگان داخلی استکبار قرار می‌گرفتند که گاهی این مسائل با ترور اعضای خانواده شاهد همراه می‌شد.

این مقام مسئول همچنین به نقش زنان کشور و از جمله زنان کردستان در دفاع از مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: نقش این زنان تا جایی است که مشوق 300 هزار شهید در زمینه راهی شدن آنها به جبهه‌های حق علیه باطل بوده‌اند.

وی یادآور شد: عده‌ای از زنان نیز همانند شهیده ناهید فاتحی‌کرجو به صورت مستقیم در درگیری با رژیم بعث عراق و گروهک‌های ضدانقلاب نقش داشته و هیچ‌گاه حاضر به معامله به قیمت حفظ جان نشده‌اند.

حجت‌الاسلام حیدریان در پایان این موضوع را برای ایران اسلامی یک نعمت بزرگ دانست که با وجود چنین مردان و زنانی تداوم نظام اسلامی تثبیت شده و هیچ خطری نمی‌تواند ملت و نظام را تهدید نماید.

شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در سن 16 سالگی توسط گروهک منحله کومله در سنندج ربوده شد و پس از 11 ماه اسارت و شکنجه و آزار با سری تراشیده در روستای هشمیز از توابع سنندج به جرم دفاع از نظام و ایستادگی در برابر عدم اهانت به امام راحل به شهادت رسید.

انتهای پیام/79001/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول