اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوشکی ‌در همایش «بسیج بصیرت پایدار‌»

‌قدرت‌طلبان اجازه ورود به ‌بسیجیان را نمی‌دهند‌/بسیج ایران ‌را از گردباد خطرات بیرون می‌برد

خبرگزاری فارس: یک تحلیل‌گر سیاسی گفت: در عرصه سیاسی بسیجی بسیار کم وجود دارد به طوری‌که نماینده مجلس بسیجی بسیار کم است و چون در سیاست قدرت مطرح است افراد قدرت‌طلب اجازه ورود به افراد بسیجی را نمی‌دهند.

‌قدرت‌طلبان اجازه ورود به ‌بسیجیان را نمی‌دهند‌/بسیج ایران ‌را از گردباد خطرات بیرون می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدصادق کوشکی امشب در همایش بسیج بصیرت پایدار، غزه مقاومت بیدار در مشهد اظهار کرد: بسیج یک تشکل ملی نیست و امام خمینی(ره) از بسیج به عنوان تفکر نام می‌برد و بسیجی چون اهل فکر و تفکر است با حس سنجش و نگاه نافذ خود حرکت می‌کند.

این فعال سیاسی افزود: امام خمینی(ره) بعد از تشکیل تمام نهادها و سازمان‌ها فرمودند ما نیازمند بسیج مستضعفین هستیم و تعبیر امام این بود که مملکتی که 20 میلیون جمعیت دارد نیازمند 20 میلیون بسیجی است.

کوشکی خاطر نشان کرد: بسیج باید عرصه‌ای باشد که از تمام اقشار جامعه نیرو جذب کند و بسیج یک تشکل با یک ماموریت مشخص نیست.

وی تاکید کرد: نخستین شاخصه بسیجی در عین دین‌داری، هوشیاری است که می‌داند در کجا خلأ وجود دارد و برای پر کردن آن عمل می‌کند و افراد بسیجی برای ادای تکلیف خود زنده هستند، بسیجیان دارای فکر مشترک هستند که نام و نشان در گمنامی یافته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق اذعان کرد: ویژگی بارز یک بسیجی این است که قرار نیست ایرانی باشد بلکه جهانی است و طبق فرموده امام خمینی(ره) بسیجیان باید به فکر تشکیل حکومت جهانی باشند که در حال حاضر در تمام جهان افراد بسیجی وجود دارند.

کوشکی یادآور شد: بسیجی واکنشی و دفاعی عمل نمی‌کند بلکه کنش‌گرا است و تهاجمی عمل می‌کند که نمونه بارز آن موشک‌هایی است که در جنگ غزه زده شد.

وی با اشاره به وضعیت موجود در جهان گفت: در شرایط حاکم در دنیا تفکر بسیجی تنها روزنه‌ای است که می‌تواند جمهوری اسلامی را از گردباد خطر بیرون ببرد و زمینه‌ساز ظهور باشد و اگر مسئولان ما تفکر بسیجی داشتند در حال حاضر ما قدرتمندتر بودیم؛ اما یک عده شعار می‌دهند و نمی‌گذارند تا بسیجی عملکرد خود را نشان دهد که اگر این سوء تدبیر وجود نداشت بسیجیان خوش‌نام و خوش‌فکر در تمام کشور چه شاهکارهایی را که به وجود می‌آوردند.

این تحلیل‌گر سیاسی تاکید کرد: در حال حاضر بسیج گسترده شده و در تمام سازمان‌ها، تشکل بسیجی شکل گرفته اما اصل بسیج این نیست و لازم نیست که فرد حتماً پرونده بسیجی داشته باشد؛ بسیجی تکلیف‌محور است و در لحظه حرکت می‌کند و با اخلاص و بدون دریافت پول کار می‌کند و نگرش خود را به دیگران منتقل می‌کند.

کوشکی در ارتباط با حضور افراد بسیجی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: در عرصه سیاسی بسیجی بسیار کم وجود دارد به طوری‌که نماینده مجلس بسیجی بسیار کم است و چون در سیاست قدرت مطرح است افراد قدرت‌طلب اجازه ورود به افراد بسیجی را نمی‌دهند.

وی افزود: در مورد مسائل اقتصادی نیز مشکل این است که جایی که پول مطرح می‌شود رقیب زیاد است و آدم جدی مانند بسیجی را راه نمی‌دهند؛ اما بسیجی در عرصه‌های جهادی که خلوت است به خوبی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/70002/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول