اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بخشنامه جدید وزارت خارجه رژیم صهیونیستی

درخواست‌هایی که نام «فلسطین» در آن آمده باشد، برگشت می‌خورد

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی با صدور بخشنامه‌ای به تمام زیرمجموعه‌های خود اعلام کرده که از این پس باید تمام نامه‌هایی که در آن‌ها کلمه «فلسطین» آمده باشد را برگشت بزنند.

درخواست‌هایی که نام «فلسطین» در آن آمده باشد، برگشت می‌خورد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، وزارت خارجه اسرائیل با صدور دستورالعملی به تمام زیرمجموعه‌های دیپلماتیک خود اعلام کرده که از این پس تمام نامه‌ها و درخواست‌هایی که در آن‌ها از واژه «فلسطین» استفاده شده باشد، باید برگشت بخورد. تایمز اسرائیل این اقدام را اولین گام اسرائیل در مواجهه با تلاش مسئولان فلسطینی برای ارتقاء وضعیت در سازمان ملل دانسته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت هم گزارش داده است که وزارت خارجه اسرائیل تذکری را برای تمام نمایندگان خود در کشورهای خارجی ارسال کرده و در آن به آن‌ها اعلام کرده است که در ایمیل‌های دریافتی خود نیز این موضوع را مد نظر داشته باشند.

برخی از عباراتی که رژیم‌صهیونیستی آن‌ها را موجب عودت نامه‌ها اعلام کرده، عبارتند از: «فلسطین اشغالی»، «بیت‌المقدس اشغالی» و «دولت فلسطین». بنا بر این دستور، از این به بعد هر سندی که چنین عباراتی در آن‌ها به کار رفته باشد، بازگشت خورده و از ارسال‌کننده آن خواسته می‌شود درخواست خود را مجددا و بدون این عبارات ارسال کند. همچنین، تا زمانی که این درخواست تصحیح نشود، به آن رسیدگی نمی‌شود.

وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی در این دستورالعمل به سفرا و نمایندگان دیپلماتیک خود اعلام کرده است که در اسناد باید از عبارات «اسرائیل»، «دولت اسرائیل» و «اراضی تحت اداره فلسطینی‌ها» استفاده شود.

رژیم‌صهیونیستی پیش از این هم اعلام کرده بود اگر فلسطینی‌ها به تلاش خود برای ارتقاء وضعیت در سازمان ملل ادامه دهند، اقدامات تنبیهی برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مدتی است تلاشی را برای تغییر وضعیت فلسطین در سازمان ملل آغاز کرده. عباس قرار است فردا این درخواست را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند. پیش‌بینی می‌شود این طرح با بیش از یکصد رای مثبت در مجمع عمومی پذیرفته شود.

انتهای پیام/ق.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول