اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به بارش برف

پیست اسکی فریدونشهر به روی اسکی‌بازان باز می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار فریدون‌شهر گفت: با توجه به بارش‌های اخیر برف در فریدونشهر، پیست اسکی این شهرستان اواخر آذرماه جاری به روی اسکی‌بازان و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی باز می‌شود.

پیست اسکی فریدونشهر به روی اسکی‌بازان باز می‌شود

مهدی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان با اشاره به اینکه ارتفاعات شهرستان فریدونشهر سفید پوش از برف شده است، اظهار کرد: پیست اسکی فریدونشهر در منطقه‌ای کوهستانی و در سه کیلومتری مرکز شهرستان فریدونشهر آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه این پیست با ارتفاع پایه 2 هزار و 630 متر از سطح دریا و 3 هزار متر در بالاترین نقطه قرار دارد، افزود: پیست اسکی فریدونشهر مرتفع‌ترین پیست اسکی فلات مرکزی ایران است که در سال‌ها‌ی پربارش میانگین ارتفاع برف در این پیست از دو تا 10متر می‌رسد.

‎فرماندار فریدونشهر تصریح کرد: یکی از خصوصیات ممتاز این پیست شیب تند و منحصر به فرد آن با  حدود ‎ 35درجه است که این پیست را در میان  ‎22 پیست اسکی کشور ممتاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیست اسکی فریدونشهر از پیست‌های استاندارد اسکی در کشورمان است، ادامه داد: به طور میانگین در روزهای عادی حدود 200 گردشگر و در روزهای تعطیل نزدیک به 3 هزار علاقه‌مند به این شهرستان سفر می‌کنند.

سلیمی با اشاره به اینکه درصدد ایجاد رفاه بیشتر در شهرستان برای ورزشکاران و علاقه‌مندان هستیم، گفت: در حال حاضر تجهیزات این پیست یک باب سالن دو طبقه و مجهز به تمامی امکانات رفاهی برای ورزشکاران است.

وی با بیان اینکه بارش‌های مطلوب برف در فریدونشهر اصفهان پیست اسکی این شهرستان را  به روی اسکی‌بازان و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی باز کرده است، افزود: علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی می‌توانند با سفر به این شهرستان ورزش‌های اسکی، اسنوبرد، صحرانوری، سرعت و حتی برف بازی را تجربه کنند.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول