اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بی‌احتیاطی راننده پژو پارس در بوشهر 4 قربانی گرفت

خبرگزاری فارس: بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو پارس با عابران پیاده در شهر بوشهر چهار نفر جان خود را از دست دادند.

بی‌احتیاطی راننده پژو پارس در بوشهر 4 قربانی گرفت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو پارس در خیابان ساحلی شهر بوشهر دو زن و دو کودک جان خود را از دست دادند.

فتح‌الله بحرینی تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه شهرستان در صحنه حاضر شدند و علت اصلی تصادف را عدم توانایی راننده پژو در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو عنوان کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان بوشهر به شهروندان توصیه کرد: در رانندگی سرعت مطمئنه را خصوصا هنگام لغزندگی جاده رعایت کنند چراکه بسیاری از حوادث و سوانح دلخراش در رانندگی بر اثر سرعت زیاد خودرو رخ می‌دهد.

پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر با توجه به آغاز فصل زمستان و بارش باران نکات ایمنی زیر را به رانندگان توصیه کرد.

وی بیان کرد: شروع بارش باران خطرناک‌ترین وضعیت را برای جاده و خودرو به وجود می‌آورد، زیرا قطرات باران با گرد و خاک و سایر آثار باقیمانده از لاستیک و روغن وسایل نقلیه موجود در خلل و شکاف آسفالت ترکیب شده و سطح لغزنده‌ای را بوجود می‌آورد که ممکن است به چشم دیده نشود.

بحرینی گفت: به همین دلیل اصطکاک خودرو با جاده کم شده و احتمال سر خوردن خودرو افزایش می‌یابد، بنابراین با شروع بارش باران از سرعت خود بکاهید و تا هنگامی که آب در سطح جاده جاری نشده این سرعت را حفظ کنید. البته باید توجه داشته باشید هنگامی که آب زیادی در سطح خیابان جاری می‌شود چنانچه با سرعت زیاد وارد آن شوید آب موجود مابین جاده و لاستیک قرار می‌گیرد و اصطکاک شما با جاده را به صفر نزدیک و در این حالت خودروی شما روی قشری از آب حرکت می‌کند.

انتهای پیام/66006/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول