اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

چهاردهمین دوره مانور زلزله در آبادان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور صبح امروز چهاردهمین دوره مانور زلزله در دبیرستان پسرانه ابن سینا آبادان اجرا شد.

چهاردهمین دوره مانور زلزله در آبادان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، همزمان با سراسر کشور صبح امروز چهاردهمین دوره مانور زلزله با مشارکت فرمانداری ویژه شهرستان، اداره آموزش و پرورش، اورژانس، نیروی انتظامی، هلال احمر و راهنمایی و رانندگی شهرستان آبادان در دبیرستان پسرانه ابن سینا اجرا شد.

عده‌ای از دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی دبیرستان ابن سینا شهرستان با حضور در محوطه مدرسه ناظر عملیات‌های امداد و نجات، اسکان در هنگام زلزله و کمک‌های اولیه در زمان‌‌های وقوع این بلایا طبیعی بودند.

همچنین عده دیگری از دانش‌آموزان با حضور در کلاس درس و انجام اقدامات لازم و ضروری در هنگام زلزله با نحوه و چگونگی انجام مانورهای مختلف، راه‌های صحیح نجات جان خویش و دیگران در کلاس درس، چگونگی برخورد با مجروحان آشنایی بیشتری پیدا کردند.

نیروهای امداد و نجات هلال احمر نیز به کمک اورژانس منطقه مجروحان فرضی را به حیاط مدرسه منتقل کرده و با همکاری دوطرفه به مداوای اولیه مجروحان پرداختند.

*خود مدیریتی مهمترین هدف اجرای این مانور است

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان با حضور در این مانور یکی از اهداف اصلی اجرای مانور زلزله در دبیرستان ابن سینا را خود مدیریتی دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: خود مدیریتی یکی از عوامل اصلی اجرای این مانور است.

سیدمحمد مولوی ادامه داد: هر یک از دانش‌آموزان شرکت کننده در این مانور باید با نحوه مدیریت صحیح در هنگام بلایای طبیعی آشنا شده و بهترین راه و گزینه را برای نجات جان خویش و دیگران دانش‌آموزان انتخاب کنند.

وی افزود: مانور یکی از مهمترین و بهترین گزینه‌ها برای آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با مقوله بلایای طبیعی بوده و افراد با شرکت در این برنامه‌ها با گزینه‌های صحیح خود مدیریتی هرچه بیشتر آشنا می‌شوند.

*با نحوه صحیح امداد و نجات دوستانم آشنا شدم

یکی از دانش‌آموزان پایه اول دبیرستان با حضور در حیاط دبیرستان ابن سینا و شرکت در این مانور اظهار کرد: قرار گرفتن در خود حادثه و آشنایی با عملیات‌های صحیح امداد و نجات یکی از مهمترین مسائلی بود که من امروز با آن آشنا شدم.

وی افزود: به طور معمول با مطالعه و یا دیدن صحنه‌های مختلف از تلویزیون با وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله و راه‌های مقابله با آن آشنا بودم اما امروز با حضور در این مانور علاوه بر اینکه در بطن قضیه حضور داشتم با نحوه کمک رسانی، غلبه بر احساسات به هنگام بروز حوادث، مدیریت حادثه و رسیدن به راهکارهای مؤثر مقابله با زلزله آشنایی بیشتری پیدا کردم.

این مانور با به صدا درآمدن آژیر خطر در هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله در دبیرستان ابن سینا شهرستان آبادان آغاز شد و با انجام حرکات فرضی اورژانس و نجات جان دو نفر از دانش‌آموزان زخمی شده در زلزله به پایان رسید.

انتهای پیام/72002/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول