اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

غیرشرعی بودن معامله قاچاق تبیین شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: در خصوص قاچاق، غیرشرعی بودن این معاملات کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید با استفاده حداکثری از فضای شهر قم این نگرش را در مردم ایجاد کرد.

غیرشرعی بودن معامله قاچاق تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی ‌انصاری با اشاره به عدم اعتماد عمومی نسبت به کالای قاچاق به دلیل فقدان ضمانت‌نامه معتبر ابراز کرد: در این میان غیرشرعی بودن این معاملات کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد بنابراین باید به وسیله اقدامات فرهنگی و استفاده حداکثری از فضای شهر قم این نگرش را در مردم ایجاد کرد.

وی در خصوص تبلیغ کالاهای خارجی گفت: برای جلوگیری از تبلیغ بی‌رویه این نوع کالاها هم نیازمند مشارکت عمومی و نگاه دقیق کارشناسی هستیم تا صحنه تبلیغات قم از این نوع موارد پاک باشد ضمن اینکه توجه به نوع تبلیغاتی که داروخانه‌ها و مراکز فروش محصولات بهداشتی نیز انجام می‌دهند باید در دستور کار قرار گیرد زیرا نوع فعالیت‌ها به گونه‌ای است که برخی موارد را در تبلیغات خود لحاظ می‌کنند که شاید با هنجارهای فرهنگی و اخلاقی مغایرت داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان داشت: باید منشأ قاچاق کالاهای خرد مشخص شده و راهکارهای لازم برای مبارزه با این امر در جلسات کارشناسی معین شوند.

وی با اشاره به اهمیت بالای تبلیغات رسانه‌ای به ویژه در صدا و سیما افزود: در طرح‌هایی که نفع عموم مردم در آن مطرح است باید بسته‌های آموزشی و تبلیغی با استفاده از مصاحبه یا گزارش‌های جذاب تهیه شوند و سرمایه‌گذاری و هزینه در این موارد مشکلی ایجاد نمی‌کند.

گفتنی است در این جلسه مراحل اجرایی شدن طرح شبنم در استان مورد بررسی قرار گرفت.

مرحله نخست طرح شبنم در قم با اعلام پنج گروه کالایی اجرا شده و بارکدهای دو بعدی بر روی این قلم کالاها درج شده است ضمن اینکه مرحله دوم این طرح شامل 12 گروه کالایی است و از ابتدای دی‌ ماه کالاهایی که مشخص شده و دارای بارکد دو بعدی نباشند قاچاق محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/2258 /و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول