اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان البرز خبر داد

سرقت از حساب بانکی مشتریان توسط کارمند اخراجی بانک

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان البرز از دستگیری کارمند اخراجی یکی از شعب بانک در کرج که با جعل مدارک مشتریان از حساب آنها سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرقت از حساب بانکی مشتریان توسط کارمند اخراجی بانک

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، محمدمهدی کاکوان اظهار داشت: در پی شکایت فردی به پلیس فتای استان البرز مبنی بر برداشت غیر قانونی 180 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، پیگیری موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با تحقیق از شاکی و بررسی پرینت حساب وی مشخص شد که وجه مورد نظر به صورت حضوری و با ارائه کارت ملی و دفترچه بانکی شاکی از یکی از بانک‌ها صورت گرفته است بنابراین پس از حضور مأموران در بانک مربوطه مشخص شد که متهمان با استفاده از هویت صاحب حساب و ارائه مدارک جعلی اقدام به برداشت وجه کرده‌اند.

این مسئول افزود: ماموران با بررسی تصاویر دوربین مداربسته بانک دریافتند که قبل از برداشت وجه دو نفر با مراجعه به بانک مبلغ مذکور را با ارائه مدارک صاحب حساب برداشت کرده و با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک وجه را به دو کارت عابر بانک دیگر به نام‌های «کبرا ـ ص» و «امیر ـ م» منتقل کرده‌اند.

کاکوان افزود: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و بررسی موضوع موفق شدند آدرس یکی از آنها را در یک از استان‌های شمالی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی نامبرده احضار و پس از تحقیقات تکمیلی از وی درباره مبلغ انتقالی به حسابش گفت که وجه مورد نظر به علت طلبی بوده که از شخصی به هویت «محسن ـ الف» داشته‌ام و وی این مقدار پول را به حسابم واریز کرده است.

رئیس پلیس فتای استان البرز ادامه داد: محسن پس از شناسایی از سوی ماموران و دستگیری و انتقال به پلیس فتا در بازجویی‌های ماموران با اظهار بی‌اطلاعی از موضوع گفت که تمام برداشت‌ها و پرداخت‌ها از سوی فردی به نام «ابراهیم ـ الف» صورت گرفته که هم‌اکنون نیز به جرم حمل و توزیع مواد مخدر در زندان یکی از شهرهای شمالی در بازداشت به سر می‌برد.

کاکوان اظهار داشت: متهم مورد نظر پس از هماهنگی با مقام قضایی از زندان به پلیس فتا منتقل شد که در ابتدای بازجویی‌ها سعی در کتمان حقیقت داشت ولی با توجه به مدارک و مستندات موجود سرانجام به جرم خود اعتراف کرد و اقرار کرد پس از اخراج از بانک با مدارک مشتریان با صدور دفترچه و کارت ملی جعلی به نام صاحبان حساب‌ها و مراجعه به بانک اقدام به برداشت وجه از حساب آنها می‌کرده است.

گفتنی است، در بازرسی از منزل متهم مورد نظر تعداد زیادی آلات و دستگاه‌های مرتبط با تهیه و تکثیر مدارک جعلی کشف و ضبط شد و به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا با قرار وثیقه قانونی به مبلغ دو میلیارد ریال برای هر یک، متهمان روانه زندان شدند.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول