اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز طی مراسمی

برترین‌های استاندارد خوزستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: مراسم تجلیل از برترین‌های استاندارد در خوزستان، به مناسبت روز ملی کیفیت با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در اهواز برگزار شد.

برترین‌های استاندارد خوزستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در این مراسم که پیش از ظهر امروز برگزار شد، شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه خوزستان، کشت و صنعت امیرکبیر، نفت پاسارگاد، فولاد اکسین و بنیاد بتن خوزستان به عنوان واحدهای تولیدی نمونه معرفی شدند.

همچنین از شهربازی سرزمین سحر آمیز به عنوان واحد خدماتی نمونه، شرکت نخل بستان به عنوان مروج نمونه استاندارد و شرکت آذین شوشتر به عنوان واحد تولیدی دارنده بیشترین نشان یا پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان، همچنین صولت بیرگانی نیا از گروه ملی صنعتی فولاد ایران، حسین مسجد رو از شرکت سیمان بهبهان و رضا لیموچی از شرکت لاستیک خوزستان نیز به عنوان مسئول کنترل کیفیت نمونه استان و از آزمایشگاه آبان کیمیای جنوب به عنوان بهترین آزمایشگاه همکار استان قدردانی شد.

در ادامه این مراسم از سپیده سمیعی و معصومه فرزانه استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان تدوین‌کنندگان نمونه استاندارد در استان و از خلیل رنجبر به عنوان رئیس کمیته متناظر فولاد TC17 که در سال‌های 1390 و 1391به عنوان کمیته متناظر نمونه ملی شناخته شده است با اهدای لوح سپاس تجلیل  شد.

*جلب توجه به کیفیت و استاندارد

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان هدف از برگزاری این مراسم را جلب توجه به کیفیت و رعایت استانداردها عنوان کرد.

رضا دهدشتی‌زاده اظهار داشت: توجه به استاندارد و ارتقای کیفیت کالا و خدمات موجب جلب رضایت مشتریان و مردم و رونق در بازار داخلی است که زمینه ورود به بازار جهانی را فراهم می‌سازد.

وی افزود: در ارزیابی و تعیین استاندارد کالا‌ها یا خدمات، حداقل شاخص‌های کیفیت در نظر گرفته می‌شوند که باید این استاندارد‌ها متناسب با سطح توقعات و انتظارات عمومی مردم جامعه باشد.

دهدشتی‌زاده خوزستان را استان بر‌تر کشور در تدوین استانداردهای ملی عنوان کرد و گفت: امسال تدوین 300 استاندارد ملی را در برنامه داشتیم که بالا‌ترین رقم در کشور بود به همین دلیل به عنوان استان بر‌تر درکشور شناخته شدیم.

وی اظهار داشت: 88 آزمایشگاه تخصصی همکار با استاندارد، 985 فرآورده تولیدی را در استان کنترل می‌کنند که از این تعداد 27 آزمایشگاه مرتبط با اداره کل استاندارد استان هستند که 400 فرآورده را آزمایش می‌کنند و 61 آزمایشگاه همکار از بخش خصوصی نیز 585 فرآورده را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهند.

دهدشتی‌زاده با بیان اینکه پنج آزمایشگاه از این تعداد دارای گواهینامه بین المللی کنترل کیفیت هستند اضافه کرد: استان خوزستان با توجه به توان بالای تخصصی که در این زمینه دارد حدود سه چهارم کالاهای مورد آزمایش در کشور را پوشش می‌دهد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان اضافه کرد: هم اکنون درسطح استان 236 واحد تولیدی تحت نظارت ما هستند که برای 385 فرآورده خود، موفق به اخذ نشان استاندارد شده‌اند.

انتهای پیام/72007/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول