اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسایل سیاسی عنوان کرد

تلاش دشمن برای ترویج تفکرات انحرافی در گیلان

خبرگزاری فارس: کارشناس مسایل سیاسی گفت: دشمنان برای ترویج تفکرات انحرافی و ادیان به ویژه مسیحیت در کشور و گیلان در حال تلاش هستند.

تلاش دشمن برای ترویج تفکرات انحرافی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن نیازمند در جمع دانشجویان بسیجی در اردوگاه هفتم تیر رامسر با بیان اینکه یکی از عوامل مصیبت حادثه کربلا کوتاهی خواص بود، اظهار کرد: در حادثه کربلا در بین سپاهیان یزید بدفهمی نسبت به مقام ولایت وجود داشت.

وی با اشاره به نقش خواص در حوادث و فتنه‌ها، ابراز کرد: مانند ظهر عاشورا، کشور به خواصی نیاز دارد که پیشگام باشند و اجازه ندهند تیر و ترکش‌ها به ولی‌فقیه جامعه برسد.

این کارشناس مسایل سیاسی، با تاکید بر اینکه باید نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری دقیق و آگاه باشیم، بیان کرد: از سال 1990 میلادی در راستای استعمار فرانو، دشمنان جنگ نرم را علیه نظام اسلامی آغاز کرده‌اند.

وی هدف جنگ نرم دشمنان را دگرگونی باورها، ارزش‌ها و سبک زندگی مردم دانست و افزود: رسانه‌ها و امکانات فرهنگی ابزارهای این جنگ نرم هستند.

نیازمند، به هشدارهای مقام معظم رهبری درباره شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان با ترسیم فکر، یار جمع‌کردن و عملیاتی کردن برنامه‌ها به دنبال ایجاد تغییر در کشور هستند.

وی هجمه به برخی از مبانی دینی از طرف دشمنان را مقدمه‌ای برای ضربه زدن به ولایت فقیه دانست و گفت: برخی از مقام‌ها و محققان آمریکایی انقلاب اسلامی را خطرناک‌ترین دشمن مشترک تمدن غرب در سراسر تاریخ آن می‌دانند.

این کارشناس مسایل سیاسی درباره عوامل دشمنی و تقابل غرب با نظام اسلامی، تصریح کرد: قطع دست غربی‌ها از منابع کشور، پا گذاشتن به حریم دانش‌های ممنوعه مانند علوم هسته‌ای، مورد تهدید واقع شدن برخی دوستان نظام غرب مانند صهیونیسم و به ویژه تضاد جدی در باورها و ایدئولوژی نظام اسلامی و نظام استکبار از عوامل تقابل و دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها اسلام ناب با تفکر غربی در تضاد است، گفت: در دوران کنونی باید به موضوع جنبش نرم‌افزاری توجه ویژه شود.

نیازمند، به مبانی تفکر استکباری و لیبرالیستی اشاره کرد و یادآور شد: اساس معنویت غربی روی عدم واقع‌گرایی بنا گذاشته شده است.

وی نسبی‌گرایی را یکی دیگر از مبانی تفکر لیبرالیستی عنوان کرد و افزود: به طور مثال تعریف نشدن رابطه بین مردها و زنان در برخی سریال‌های تلویزیونی به دلیل این است که سازندگان این آثار همه چیز به ویژه ارزش‌ها را نسبی می‌بینند.

کارشناس مسایل سیاسی، یکی دیگر از مبانی تفکر غربی را اومانیسم و مادی‌گرایی دانست و خاطرنشان کرد: غربی‌ها می‌گویند «انسان برای انسان»، در حالی که اسلام می‌گوید «انسان برای سعادت».

وی با بیان اینکه عرب جاهلی نیز دارای تفکرات اومانیسمی بود، افزود: لیبرالیسم‌ها و اومانیسم‌ها نیز همان جواب مشرکان زمان پیامبر اکرم (ص) را می‌دهند که به خالقیت خدا اعتقاد داشتند اما به ربوبیت خدا اعتقاد نداشتند.

نیازمند، سکولاریسم را عنصر بنیادی تفکر لیبرالیسمی خواند و متذکر شد: سکولاریسم به دنبال جدایی دین از بدنه اجتماع و عرفی کردن آن است.

وی، کسرت‌گرایی و اصالت لذت و سود را از دیگر مبانی تفکر غربی برشمرد و تصریح کرد: در تفکر لیبرالیسمی بر خلاف دیدگاه اسلام اصالت با سود و منفعت شخصی افراد است.

این کارشناس مسایل سیاسی، با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج تفکرات انحرافی و ترویج ادیان دیگر در کشور و به ویژه گیلان، خاطرنشان کرد: مسیحیت در گیلان ترویج زیادی دارد و با ایجاد فضای به ظاهر محبت‌آمیز افراد را جذب می‌کنند.

انتهای پیام/84001/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول