اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی حضرات آیات نوری همدانی و مظاهری صادر شد

اجازه صرف وجوه شرعی در حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری فارس: دو تن از مراجع تقلید اجازه صرف وجوهات شرعی در حوزه‌های علمیه خواهران را صادر کردند.

اجازه صرف وجوه شرعی در حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در پی نامه‌نگاری صورت ‌گرفته از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله مظاهری این دو مرجع تقلید صرف یک‌ سوم سهم امام در امور حوزه‌های علمیه خواهران را مجاز شمرده‌اند.

متن نامه نوشته شده به این مراجع تقلید به این شرح است:

«با عرض احترام و تجدید ارادت به محضر شریف حضرتعالی، همان‌گونه که معظم‌له استحضار دارید نقش ویژه تربیت‌یافتگان و طلاب خواهر علوم دینی و حضور ایشان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، به ویژه حضور مبلغان زن در هیئات مذهبی بانوان، در ترویج احکام و معارف و فرهنگ اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و معارف والای اهل بیت علیهم‌السلام بسیار ارزنده و خطیر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند نقش طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه خواهران در مواجهه با فرقه‌هایی چون وهابیت، بهائیت و دیگر فرقه ضاله بی‌بدیل است و حضور فعال این قشر تأثیرگذار بحمدالله منشأ خیرات و برکات بسیار بوده و هست که این امر با تعهد و تلاش علما و بزرگان بلاد، علی الخصوص معظم‌له و نیز مساعدت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تحقق پذیرفته است.

با این همه و به رغم تلاش‌های مخلصانه این عزیزان، در مواردی که اندک هم نیست، ناتوانی مؤسسین مدارس علمیه خواهران در ادای تعهدات مالی موجب بروز ضعف‌ها و نارسایی‌های اقتصادی و به تبع آن مشکلات آموزشی و تربیتی مدارس شده است؛ با عنایت به مراتب مذکور و ضرورت پشتیبانی از مؤسسین در تأمین هزینه‌های مدارس، از محضر شریفتان استدعا دارد نسبت به مصرف وجوهات شرعیه در امر ساخت، تجهیز و تعمیر مدارس و نیز تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیلی طلاب خواهر و انجام هزینه‌های جاری مدارس علمیه اجازه فرمایید.»

آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به این نامه آورده است: جنابعالی مجازید که یک ‌سوم از سهم مبارک امام علیه‌السلام را در مواردی که در فوق مرقوم داشته‌اید مصروف کنید.

آیت‌الله مظاهری نیز در پاسخ به نامه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نوشته است: مؤمنان مجازند نصف سهم مبارک امام علیه‌السلام را به حوزه علمیه خواهران و نصف دیگر سهم امام و سهم سادات را به دفتر اینجانب بپردازند.

پیش از این امام راحل، مقام معظم رهبری و آیت‌الله مکارم شیرازی موافقت خود را با صرف وجوه شرعی در حوزه‌های علمیه خواهران اعلام کرده‌ بودند.

انتهای پیام/2258/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول