اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلفیقی از تئاتر و تعزیه

بوسه‌گاه تیغ و خنجر در آبپخش اجرا شد

خبرگزاری فارس: تئاتر عاشورایی «بوسه‌گاه تیغ و خنجر» تلفیقی از تئاتر و تعزیه با حضور جمع کثیری از عزاداران حسینی در آبپخش اجرا شد.

بوسه‌گاه تیغ و خنجر در آبپخش اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان تئاتر عاشورایی " بوسه‌گاه تیغ و خنجر" با حضور جمع کثیری از عزاداران حسینی و در اجتماع تمام هیئت‌های مذهبی آبپخش و حومه به روی صحنه رفت و حال و هوای معنوی و شور عاشورایی به آبپخش بخشید.

کارگردان این تئاتر در حاشیه اجرای برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: تعزیه از سنت‌های ارزشمند در آبپخش است و در سال‌های اخیر با اجرای تعزیه، قیام عاشورا به تصویر کشیده شده است.

بابک بهادرپور با بیان اینکه تئاتر «بوسه‌گاه تیغ و خنجر» شکل نوینی از تعزیه سنتی است، افزود: در این نمایش از تلفیق نور و موسیقی به جای جنگ و شمشیر استفاده شده و تلاش زیادی برای تبیین اهداف واقعی قیام امام حسین (ع) داشته‌ایم.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از این تئاتر گفت: مردم در مراسمات دینی و مذهبی حضوری ارزشمند دارند و در این تواتر عاشورایی نیز شاهد استقبال بسیار خوب مردم هستیم.

بهادرپور با مقایسه تعزیه سنتی و این تئاتر اذعان داشت: در تعزیه سنتی بیشتر به ضعف‌های اهل بیت (ع) و تشنگی و کم بودن تعداد یاران امام (ع) پرداخته شده در حالی که در این تئاتر به رسالت اصلی امام که آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن است توجه شده و در واقع روح عاشورایی در این تئاتر متبلور است.

وی بیان کرد: فردا نیز این تئاتر در آبپخش اجرا می‌شود و در ماه محرم و صفر در بیشتر مناطق استان بوشهر اجرا خواهیم داشت و تلاش زیادی برای افزایش سطح کیفی نمایش انجام داده‌ایم.

بر اساس این گزارش، شنبه‌شب هیئت‌های مذهبی و عزاداران شهر آبپخش با گرداندن نعش در شهر آبپخش، در خیابان نادم تجمع کرده و در انتها تئاتر عاشورایی با حضور تمام عزاداران حسینی آبپخش برگزار شد.

انتهای پیام/2451/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول