اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان:

پیام همایش عاشورائیان گرگان همدلی و وحدت بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: همایش عاشورائیان که امروز به سبک جدید و برای نخستین بار در گرگان برگزار شد، پیامش وحدت و همدلی بود که برگرفته از پیام عاشوراست.

پیام همایش عاشورائیان گرگان همدلی و وحدت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدجواد نجفی ظهر امروز در حاشیه تجمع 15 هزار نفری هیئت‎های مذهبی و بسیجیان شهرستان گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این همایشی که امروز به صورت متمرکز و با حضور بسیجیان و هیئت‎های مذهبی برگزار شد نشان‌دهنده همدلی نیروهای انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: اینکه در چنین اجتماع عظیمی همه افراد جامعه زیر یک بیرق سینه بزنند و عزاداری کنند نشان خوبی از همدلی امت اسلامی برای رویارویی با مشکلات کشور است و همین اجتماعات است که کشور را در مواقع حساس و بحرانی از خطر نجات می‎دهد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: برای برگزاری این همایش جلسات متعددی با علما، مسئولان هیئت‎های، مبلغان و کانون مداحان برگزار شد تا اینکه امروز شاهد هستیم همایش باشکوه و عظمت خوبی برگزار شد.

نجفی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمات عزاداری به صورت متمرکز آثار و برکات بسیار خوبی دارد و مراسمی که امروز به این سبک جدید و برای نخستین بار در گرگان برگزار شد برگرفته از پیام عاشوراست.

وی ضمن برشمردن پیام‎های داخلی و آثار مبارک این همایش گفت: همایش امروز یک پیام بین‎المللی هم داشت و آن این بود که یکی از مهمترین اهداف امام حسین(ع) که همانا مبارزه با ظلم بود، محقق شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امام حسین(ع) با شعار هیهات منا الذله بیان کرد که اهل پیامبر و شیعیانش هیچ وقت زیر بار ظلم نمی‎روند.

نجفی افزود: پیام عزاداری امروز این بود که ما به همه جهانیان که آزادیخواه هستند، به مردم فلسطین و غزه، این پیام را می‎دهیم زیر بار ظلم رژیم صهیونیستی نروید و با آنها بجنگید که ما از شما حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) فرمود هر کس مثل من است نباید با مثل یزیدی بیعت کند و امروز هم بیعت و سازش با یزید و شمر زمان یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی محکوم است و مسلمانان باید حواسشان جمع باشد و این شعار سیدالشهدا را سرلوحه کارشان قرار دهند و به مبارزه خود تا نابودی اسراییل ادامه دهند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در مورد سالروز پنجم آذر و قیام خونین مردم گرگان در مبارزه با رژیم ستمشاهی گفت: عده‎ای از جوانان عاشورایی و بسیجی که از مکتب امام حسین(ع) الهام گرفتند در این روز علیه جور و ظلم به پا خاستند و با این کارشان پیام عاشورا و ندای امام خمینی (ره) را به جامعه منتقل کردند.

نجفی اذعان داشت: رژیم شاهنشاهی هم که از این فرهنگ واهمه داشت این جوانان را به شهادت رساند و این روز در تاریخ مردم گرگان ماندگار شد.

وی در خصوص فعالیت‎های فرهنگی انجام شده در سطح استان ابراز امیدواری کرد که روند مطلوب ایجاد شده تداوم داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص تغییر نام میدان مدرس به میدان دانش در شهر گرگان تصریح کرد: در این مورد باید بانیان انجام این کار توضیح بدهند که چرا این اقدام را انجام دادند چراکه قطعاً برای کار خود دلیلی داشته‎اند.

انتهای پیام/2307/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول