اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور مردم و هیئت‎های مذهبی

همایش 15 هزار نفری عاشورائیان در گرگان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش 15 هزار نفری عاشورائیان با حضور پرشور مردم و هیئت‎های مذهبی به صورت متمرکز در گرگان برگزار شد.

همایش 15 هزار نفری عاشورائیان در گرگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، خیابان خمینی منتهی به چهارراه میدان پیش‌ازظهر امروز شاهد خیل عظیم عزاداران سیدالشهدا و بسیجیان شهرستان گرگان بود که با عزاداری و سینه‎زنی ضمن تجدید پیمان با آرمان‎های امام حسین(ع)، آمادگی خود را برای دفاع از ارزش‎های انقلاب، آرمان‎های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری اعلام کردند.

در این مراسم که هیئت‎های مذهبی شهرستان گرگان حضور داشتند رضایی و پناهی از مداحان استان و همچنین حاج مهدی منصوری مداح برجسته کشور به اجرای مداحی در رسای رشادت‎های امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن از شهدای کربلا پرداختند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این همایش در گفت‎وگو با خبرنگاران استان در خصوص ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر امری واجب و ترک نشدنی است اما این امر در دهه محرم به دلیل اینکه قیام سیدالشهدا احیای امر به معروف و نهی از منکر است جلوه بیشتری پیدا می‎کند.

سید علی طاهری اظهار داشت: امیدواریم که در این ایام این مسئله برای ما یادآور اهداف سیدالشهدا و قیام عاشورا باشد و بتوانیم آن طور که دین ما خواسته به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر هرچه بهتر عمل کنیم و به آن بپردازیم.

 

تا نقطه مطلوب اجرای امر به معروف در جامعه فاصله زیادی داریم

وی با اشاره به اینکه تا نقطه مطلوب اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فاصله زیادی داریم، افزود: در خصوص اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر به نحو احسن تا نقطه مطلوب فاصله داریم و برای رسیدن به جایگاه مناسب باید برنامه‎ریزی دقیقی انجام شود و همه آحاد مردم باید در این بحث احساس مسئولیت کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش زبانی احیای امر به معروف به تعبیر مقام معظم رهبری وظیفه همه آحاد مردم است و در بخش نهایی و عملی این فریضه مهم که برخورد با مجرمان است بر عهده حاکمیت است، بنابراین در بخشی که وظیفه همگانی است شیوه‎های امر به معروف و نهی از منکر ان‌شاءالله مطابق آنچه نظر اولیاء خداست عمل و ترویج همگانی شود.

دیگر زمان مظلومیت‎ فلسطین‎ها و ظالمی‎های رژیم اشغالگر به سر آمده است

طاهری همچنین در خصوص جنگ هشت روزه اخیر که باز هم به شکست اسرائیل ختم شد افزود: بعد از جنگ 33 روزه و 22 روزه این جنگ هشت روزه جنگی بود که در فاصله بسیار کوتاهی دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرد، به شکر خدا نظام ما و مقام معظم رهبری اعلام کردند که هرجا و در هر زمان که کسی بخواهد به رژیم صهیونیستی لطمه بزند ما حمایت می‎کنیم و این بار هم حمایت علنی نظام ما از لحاظ تسلیحاتی از ملت مظلوم فلسطین و به ویژه غزه بود.

وی ادامه داد: این شکست‎ها و ضربه‎های بزرگ برای اسرائیل و اربابانش قطعاً درس بزرگی خواهد بود و این پیام را برای تمام مردم جهان به خصوص استکبار خواهد داشت که دیگر گذشت آن مظلومیت‎هایی که برای ملت فلسطین بود، آن زمانی که آنها می‎توانستند به مردم ظلم کنند و در مقابل جنایات آنها دنیا در سکوت کامل باشد.

دشمن آرزوی ضربه زدن به نظام را به گور ببرد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیام این مراسم بزرگ به خبرنگاران گفت: این مراسم در داخل قطعاً همدلی بیشتر مردم و مسئولان را در پی دارد و پیام خارجی این همایش این است که این ملت با این وحدتی که در بین صفوف مردم و مسئولیت وجود دارد دشمنان این آرزو را به گور ببرند که برای این نظام نقشه‎های سوء بریزند و در پی شکست این نظام باشند.

انتهای پیام/2307/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول