اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

عکاسان خبری، صحنه‌های زیبای عزاداری را ماندگار کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های هنری برای ترویج فرهنگ عاشورا از عکاسان خبری خواست تا جلوه‌های عزاداری را ماندگار کنند.

عکاسان خبری، صحنه‌های زیبای عزاداری را ماندگار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جلسه مستندسازی عزاداری محرم که با حضور عکاسان خبری استان قم برگزار شد مردمی بودن را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عزاداری ماه محرم ذکر کرد و افزود: مردم به لحاظ اعتقادی که به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) دارند، برای تعظیم شعائر اسلامی از امکانات و تجهیزات و وقت خود هزینه می‌کنند و صحنه‌های زیبایی از دلدادگی به اهل بیت(ع) خلق می‌کنند.

وی استفاده از تمام ابزارهای هنری برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورای حسینی را امری مهم دانست و تاکید کرد: با توجه به تحولاتی که در دنیا به وجود آمده، ابزارها و امکانات نوینی در اختیار هنرمندان قرار دارد که می‌توان از این ابزارها در مسیر ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورا به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری عکس‌برداری از مراسم عزاداری را یکی از مولفه‌های مشارکت هنرمندان در تبیین فرهنگ عاشورا دانست و با اشاره به ویژگی‌های تصاویر جذاب و ماندگار افزود: تصاویر موجب ماندگار شدن مراسم سنتی عزاداری می‌شود و با گذشت صدها سال می‌توان بر اساس آن اوضاع گذشته را تحلیل کرد.

وی ضمن بیان بخشی از جذابیت‌ها و ویژگی‌های عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع)، از عکاسان خبری قم خواست که صحنه‌های زیبای سوگواری و عزاداری را بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قرار دهند تا جهانیان شاهد مودت و محبت خالصانه مردم ما به ائمه اطهار(ع) باشند.

حجت‌الاسلام اسکندری برگزاری نمایشگاه عکس ویژه عزاداری در ماه محرم با مشارکت عکاسان خبری قم را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر فاخرترین تصاویر عزاداری را به نمایش بگذاریم حرکت فرهنگی تاثیرگذار و پیام‌داری خواهد بود.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول