اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ارتقای سطح ایمنی کوهنوردان انجام می‏شود

اجرای طرح «اطلاع‏رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان» در تهران

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران از اجرای هفتمین دوره طرح «اطلاع‏رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان» در این استان خبر داد.

اجرای طرح «اطلاع‏رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان» در تهران

کاوه کاشفی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این طرح در بازه زمانی زمستان سال 91 و بهار سال 92 در ارتفاعات تهران اجرا می‏شود.

وی ادامه داد: طرح اطلاع‏رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان از سال 1386 در استان تهران در قالب نخستین دوره خود آغاز شد.

کاشفی اضافه کرد: بر اساس این طرح، کوهنوردان آموزش‏دیده که تحت عنوان «مربی راهنما» شناخته می‏شوند، در ارتفاعات شمال تهران مستقر می‏شوند و توصیه‏ها و راهنمایی‏های خود را به افراد مبتدی و غیر‏حرفه‏ای ارائه می‏دهند.

کاهش تلفات ورزش‏های کوهستانی در تهران

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، اجرای طرح اطلاع‏رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان را عامل کاهش قابل توجه تلفات ناشی از انجام ورزش‏های کوهستانی در این استان خواند.

وی ادامه داد: قبل از اجرای این طرح، ارتفاعات کوهستانی تهران شامل پنج مسیر اصلی «دارآباد»، «کلک‏چال»، «دربند»، «توچال» و «درکه» شاهد وقوع حوادث تلخ کوهستانی و کشته شدن سالانه 20 نفر بود.

کاشفی اضافه کرد: اما بعد از سال 1386 تا امروز، در سایه اجرای طرح اطلاع‏رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان، سوانح ورزشی منجر به فوت نادری در آن مناطق رخ داده است.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران افزود: این طرح سال 86 برای بار نخست به صورت داوطلبانه از سوی هیئت کوهنوردی استان تهران انجام شد.

وی ادامه داد: از سال دوم، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در اجرای این طرح همراه شد.

کاشفی اضافه کرد: این روند ادامه داشت تا آنکه در سال 90 طرح اطلاع‏رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان با همکاری شهرداری منطقه یک تهران صورت اجرایی به خود گرفت.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران افزود: امسال نیز هیئت کوهنوردی استان تهران با درک اهمیت این طرح، بر اجرای آن اصرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به نقایصی که در بحث امداد و نجات وجود دارد، اگر خدای نکرده حادثه‏ای ارتفاعات تهران رخ دهد، آن واقعه برای مسئولان بسیار گران تمام خواهد شد.

مصوبه شورای شهر تهران در اجرای طرح

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اجرای طرح اطلاع‏رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال 1387 در خصوص ساماندهی امداد و نجات در ارتفاعات شمال تهران وظایفی بر عهده ارگان‏ها و سازمان‏های مختلف گذاشته شد.

کاشفی تصریح کرد: هیئت کوهنوردی استان تهران به عنوان یکی از سازمان‏های مندرج در آن مصوبه، برای اموری نظیر اطلاع‏رسانی و پیشگیری از حوادث موظف شد.

وی اضافه کرد: این طرح در سال‏های گذشته با همکاری صمیمانه سایر نهادها اجرا شد و نتیجه استحصالی از آن کاهش تلفات کوهستانی از سالانه 20 نفر به آماری بسیار کم‏تر بود.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران برای تداوم این مساعدت‏ها در سال‏جاری نیز ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/2568/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول