اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز تاسوعا صورت می‌گیرد

تجمع بزرگ عزاداران حسینی در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از چهارمین تجمع بزرگ عزاداران تاسوعای حسینی در روز شنبه در قزوین خبر داد.

تجمع بزرگ عزاداران حسینی در قزوین

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: چهارمین تجمع بزرگ عزاداران حسینی در روز تاسوعای محرم امسال در قزوین واقع در خیابان شهدا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجمع بزرگ عزاداران در نقاط مختلف استان قزوین برگزار می‌شود، ابراز کرد: اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی و عزادارن حسینی در روز شنبه مصادف با تاسوعای حسینی ساعت 9 صبح در خیابان شهدا جمع می‌شوند تا بر شهادت امام حسین (ع) و یارانش و مصیبت‌های این امام بزرگوار و خانواده‌اش در واقعه کربلا سوگواری کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در تجمع بزرگ عزاداران تاسوعای حسینی برنامه‌های مختلف از جمله سخنرانی، مداحی، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی اجرا می‌شود و با اقامه نماز ظهر و عصر به اقامت آیت‌الله باریک‌بین نماینده ولی فقیه در استان قزوین این مراسم به پایان می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صبح روز عاشورا اقشار مختلف مردم و هیئت‌های مذهبی از نقاط مختلف استان قزوین به صورت دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی به سمت امام‌زاده حسین (ع) حرکت می‌کنند، بیان کرد: نماز ظهر و عصر عاشورا در این امامزاده به امامت باریک بین نماینده ولی فقیه در استان قزوین اقامه می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: نماز ظهر عاشورا در خیابان شهدا و پیغمبریه نیز به صورت جماعت برپا می‌شود.

نظری با بیان اینکه اقامه نماز از جمله اهداف نهضت عاشورای امام حسین (ع) در کربلا بوده است، خاطرنشان کرد: باید آحاد جامعه با الگوگیری از این امام رئوف بیشتر به برپایی این فریضه دینی مصمم‌تر باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تجمع شیرخوارگان حسینی صبح روز جمعه در برخی از مساجد قزوین از جمله امام خمینی (ره) و توحید برپا می‌شود، یادآور شد: روز تجمع عزاداران حسینی به مناسبت شهادت علی اکبر (ع) روز جمعه در امامزاده اسماعیل (ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه برپایی مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم از سفارش‌های ویژه ائمه اطهار (ع) بوده است، اذعان کرد: آنان با فرا رسیدن این ماه مراسم‌های سوگواری برای این امام رئوف برپا می‌کردند و با سخنرانی و مرثیه‌سرایی بر مصیبت‌های بی‌شمار اهل بیت (ع) در واقعه کربلا عزاداری می‌کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون نیز اقشار مختلف جامعه با فرا رسیدن ماه محرم مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) را برپا می‌کنند و با مداحی و مرثیه‌سرایی در این مراسم‌ها بر مصیبت‌های این امام رئوف و خانواده‌اش سوگواری می‌کنند.

وی با بیان اینکه نهضت و اهداف عاشورا باید در مراسم‌ عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی زنده شود، ابراز کرد: با احیای این نهضت در بین مردم اخلاقی معنوی، معرفتی و اعتقادی آنان افزایش می‌یابد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان فرا رسیدن شهادت و مصیبت‌های امام حسین (ع) و یارانش در واقعه عظیم کربلا را تسلیت گفت.

انتهای پیام/77009/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول