اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو منتظر نتیجه سفر کلینتون به خاورمیانه است

موافقت روسیه با تاخیر بررسی قطعنامه مربوط به نوار غزه در شورای امنیت

خبرگزاری فارس: مقامات مسکو با تاخیر در بررسی پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت بحرانی نوار غزه در شورای امنیت تا مشخص شدن تلاش‌های میانجی‌گران بین المللی برای حل و فصل درگیری نظامی بین اسرائیل و فلسطین موافقت کردند.

موافقت روسیه با تاخیر بررسی قطعنامه مربوط به نوار غزه در شورای امنیت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، میانجی‌گران بین المللی تلاش‌های خاصی را برای حل و فصل مناقشه نظامی بین فلسطین و اسرائیل آغاز کرده‌اند. سفر روز چهارشنبه "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه آخرین تلاش برای ممانعت از تشدید وخامت اوضاع در پی حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه بود . روسیه به موفقیت آمیز بودن این تلاش‌ها امیدوار است. مقامات مسکو با این هدف با به تاخیر افتادن بررسی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در مورد حل و فصل اوضاع در نوار غزه در شورای امنیت سازمان ملل متحد موافقت کرده‌اند.

یک مقام آگاه دیپلماتیک در مسکو به خبرنگار این روزنامه اعلام کرد که روسیه با به تاخیر افتادن بررسی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی این کشور در خصوص وضعیت بحرانی نوار غزه موافقت کرده است تا به میانجی‌گران بین المللی این فرصت را بدهد تا بین اسرائیل و فلسطین آتش بس برقرار کنند. صحبت قبل از هر بر سر تلاش‌های وزیر خارجه آمریکا است که روز گذشته به منطقه خاورمیانه سفر کرده و در جریان آن مذاکراتی را با مقامات بلندپایه اسرائیلی، فلسطینی و مصری انجام داده است. 

پیش از این آمریکا مانع از تصویب بیانیه پیشنهادی مراکش و اتحادیه عرب در خصوص وخامت اوضاع در نوار غزه شد. یک دیپلمات بلندپایه آمریکایی علت مخالفت کشورش با این بیانیه را متهم نشدن جنبش حماس در آغاز خشونت‌ها در منطقه توضیح داد.

"ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرده است که اگر این بیانیه تصویب نشود، روسیه از قبل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داده است که برخلاف بیانیه مذکور، جنبه اجرایی نیز خواهد داشت. البته در سند پیشنهادی روسیه هم حماس مقصر شناخته نشده و هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی در خصوص آغاز درگیری نظامی مورد سرزنش قرار گرفته‌اند.

اعضای شورای امنیت قرار بود روز سه شنبه سند پیشنهای روسیه را بررسی کند، ولی قبل از آغاز این نشست اعلام شد که بررسی این قطعنامه «به تاخیر افتاده است»، البته همچنان روی میز باقی خواهد ماند.

بر اساس اطلاعات مقامات دیپلماتیک روسی، ظاهرا مقامات مسکو تا مشخص شدن نتیجه سفر کلینتون به منطقه با این تاخیر موافقت کرده‌اند. 

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول