اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کلینتون: آمریکا خواستار تحقق توافق «صلح پایدار» میان اسرائیل و فلسطین است

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر تزلزل ناپذیری تعهد واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی، مدعی شد که هدف آمریکا رسیدن به نتیجه ای پایدار و صلحی جامع میان اسرائیلی ها و فلسطینیان است.

کلینتون: آمریکا خواستار تحقق توافق «صلح پایدار» میان اسرائیل و فلسطین است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا که به منظور گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی درباره درگیری های جنگی اخیر میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها وارد تل آویو شده است، اعلام کرد که آمریکا خواستار رسیدن به یک نتیجه پایدار و ترویج دهنده ثبات متعاقب تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.

وزیر امور خارجه آمریکا که بعد از گذشت یک هفته از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، با هدف تلاش برای ایجاد آتش بس، وارد تل آویو شده است، اعلام کرد که هدف باید رسیدن به نتیجه ای پایدار باشد که این نتیجه به ترویج ثبات منطقه ای بپردازد و باعث پیشرفت یکسان امنیت و آرمان های مشروع اسرائیلی ها و فلسطینیان شود.

کلینتون گفت که در روزهای پیش رو، آمریکا با شرکای خود در اسرائیل و سراسر منطقه جهت رسیدن به نتیجه ای که به تقویت امنیت مردم اسرائیل بپردازد و شرایط مردم غزه را بهبود بخشد و راهی برای رسیدن به صلحی جامع برای تمام مردم منطقه باشد، همکاری خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره تلفات سنگین دو طرف درگیری ها ابراز تاسف و اندوه کرد و در عین حال خواستار توقف حملات موشکی فلسطینیان علیه اسرائیل شد و تاکید کرد که تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل «تزلزل ناپذیر» است.

این سخنان کلینتون در شرایطی مطرح شده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده است که تل آویو از راه حل دیپلماتیک برای حل بحران به وجود آمده استقبال می کند. نتانیاهو در ادامه با تهدید تحرکات نظامی بیشتر علیه غزه اعلام کرده است که آمادگی این را دارد تا هر گونه اقدام ضروری را عملی کند.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه امروز چهارشنبه وارد هشتمین روز خود شده است و تاکنون 139 نفر شهید برجای گذشته است که در بین آنها دو خبرنگار و 34 کودک به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول