اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو درخواست ترکیه برای استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز با سوریه را تایید کرد

خبرگزاری فارس: دبیرکل ناتو از درخواست ترکیه برای استقرار موشک‌های پاتریوت علیه سوریه خبر داد و گفت که این درخواست بدون تاخیر مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

ناتو درخواست ترکیه برای استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز با سوریه را تایید کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، «آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز چهارشنبه از درخواست ترکیه از این ائتلاف به منظور استقرار موشک های «پاتریوت» در اراضی خود به منظور کمک به دفاع از خود در برابر هرگونه حمله احتمالی از سوی سوریه خبر داد.

راسموسن با صدور بیانیه ای اعلام کرده است: چنین استقراری باعث تقویت قابلیت های دفاع هوایی ترکیه برای دفاع از جمعیت و اراضی این کشور می شود و به کاستن از بحران به وجود آمده در مرز جنوب شرقی ناتو کمک می کند.

راسموسن اعلام کرده است که ترکیه می تواند روی همبستگی کشورهای عضو ناتو حساب کند اما موشک های پاتریوت صرفا برای دفاع به کار گرفته خواهند شد و نه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوریه.

دبیرکل ناتو همچنین اعلام کرد که این ائتلاف بدون تاخیر درخواست ترکیه برای استقرار موشک های پاتریوت را مورد بحث قرار خواهند داد.

ناتو در سال های 1991 و 2003 میلادی و در طول دو جنگ خلیج فارس، موشک های زمین به هوای پاتریوت را در ترکیه مستقر کرد. این موشک ها از طریق هلند تامین شده بودند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول