اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان ‌شرقی

97 درصد از اعتبارات مشاغل خانگی پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان ‌شرقی از پرداخت 97 درصد از کل اعتبارات ابلاغی مشاغل خانگی استان خبر داد.

97 درصد از اعتبارات مشاغل خانگی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس فاتح ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از کل اعتبارات ابلاغی مبلغ 942 میلیارد و 424 میلیون ریال پرداخت شده که حدود 97 درصد کل اعتبارات است.

وی به بررسی و تصویب طرح‌های صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: 217 طرح با مبلغ 5 هزار و 543 میلیارد ریال به تصویب رسیده است که از این تعداد 32 طرح مربوط به طرح‌های تعاونی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 19 طرح مربوط به سازمان جهادکشاورزی و 146 طرح مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

فاتح در ادامه به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی زودبازده اشاره کرد و تصریح کرد: از کل اعتبار 17 هزار و 77 هزار میلیارد ریالی مبلغ 15 هزار و 496 میلیارد ریال که بیش از 87 درصد کل اعتبارات را شامل می‌شود به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تعهد اشتغال استان را 121 هزار و 53 فرصت شغلی عنوان کرد و افزود: تاکنون 68 هزار و 250 فرصت شغلی در سامانه رصد به ثبت رسیده است که 56 درصد تعهد استان را شامل می‌شود. 

*نقش بسیج در تمام عرصه‌ها برجسته نشان داده شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: نقش بسیج باید در تمام عرصه‌ها برجسته نشان داده شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه بسیج در تولید و سازندگی کشور اظهار کرد: تشکلات کارگری و تعاونگران با تفکر بسیجی حضور فعال در عرصه‌های کار، تولید و تلاش دارند.

فاتح افزود: توجه ویژه به ظرفیت‌های بسیج در عرصه‌های مختلف یک ضرورت است و باید از نقش بی‌بدیل آن در سازندگی و در تولید و کارآفرینی بهره ببریم.

وی فرهنگ کار را از نکات بسیار مهم بسیج در تمام عرصه‌ها نامبرد و افزود: فرهنگ ایثار نشأت گرفته از فرهنگ بسیج و بسیجی است و باید با این ادبیات به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

این مسئول تحریک عواطف حقیقی برای تولید، خودکفایی و خدمت سالم و با نشاط برای جامعه اسلامی را یادآور نقش بسیج در عرصه دفاع مقدس دانست و افزود: شاه بیت تمام برنامه‌های بسیج تفکر و ایده بسیج است و تلاقی این ایام با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان فرصت مناسبی است تا با استفاده از ظرفیت‌های بسیج در امر سازندگی و خدمت‌رسانی در کنار سایر خدمات با تداعی فرهنگ عاشورایی نقش سازنده و ارزنده‌ای را در تمام عرصه‌ها ایفا کند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول