اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر سابق مصر در عراق: محور رقابت انتخاباتی اسرائیل، نابودی فلسطینی‌ها است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه و سفیر سابق مصر در عراق و افغانستان تاکید کرد که حمله اسرائیل به غزه در چارچوب رقابت انتخاباتی در اسرائیل برای نابودی فلسطینی‌ها جای دارد.

سفیر سابق مصر در عراق: محور رقابت انتخاباتی اسرائیل، نابودی فلسطینی‌ها است

«احمد الغمراوی» معاون وزیر خارجه و سفیر سابق مصر در عراق و افغانستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: حمله به غزه با دلایل سیاسی مربوط به انتخابات در اسرائیل گره خورده است و محور آن چگونگی نابودی فلسطینی‌ها گره خورده است.

وی افزود: «بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل» برای پیروزی در انتخابات آینده، به اقداماتی نظیر حمله به غزه چشم امید دوخته و در تلاش است با حملات بی وقفه و بی رحمانه به غزه خود را به عنوان قهرمان ملی اسرائیل نشان داده و از آن به نفع خود در انتخابات استفاده کند و با افزایش محبوبیت خود شانس انتخاب مجدد خود را افزایش دهد.

درباره اینکه چرا اسرائیل در تلاش برای آتش بس است، گفت: اسرائیل در این خصوص با فشار آمریکا روبه رو است زیرا واشنگتن که پیش از این در افغانستان و عراق گرفتار بود با بروز مشکلات جدید در خاورمیانه مخالف است به ویژه اینکه  با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.

حمله زمینی اسرائیل به غزه را بعید دانست زیرا فقط  27% اسرائیلی‌ها با این اقدام موافق هستند زیرا همانطور که گفته شد هدف اسرائیل از این جنگ، سیاسی است و نتانیاهو هیچ اقدامی بر خلاف خواست مردم اسرائیل انجام نمی دهد زیرا این اقدام را به ضرر خود می‌داند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول