اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

اهمیت واقعی تبلیغ دین را کسی درک نکرده است

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اهمیت واقعی موضوع تبلیغ دین را کسی نمی‌داند.

اهمیت واقعی تبلیغ دین را کسی درک نکرده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، آیت‌الله ابوالقاسم علی‌دوست در دیدار با روحانیون، طلاب و مبلغین دهه محرم ابرکوه با بیان اهمیت موضوع تبلیغ دین و جایگاه مبلغین اظهار داشت: در هر رتبه‌ای از دانش که باشیم اهمیت این کبریت احمر و درّ گران‌بهای تبلیغ را واقعاً کسی نمی‌داند و شاید باید قیامتی رخ بدهد و در محشر، اهمیت آن معلوم شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: رسول اکرم (ص) خطاب به امیرالمؤمنین (ع) هنگامی که می‌خواستند ایشان را به یمن بفرستند، فرمودند: اگر یک نفر به دست تو راه هدایت پیدا کند برای تو از عالم هستی بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: هدایت به صرف الوجود محقق نمی‌شود؛ یعنی مسئله‌ای به یک انسان یاد داده شود، هدایت صدق می‌کند.

علی‌دوست ضمن بیان احادیث مربوط به مقام عالِم عنوان کرد: همه این فرمایشات معصومین (ع) به مقام تبلیغ عالِم بر می‌گردد، کوچکی و بزرگی تبلیغ به دست ما نیست و این موضوع مهم در قیامت برای انسان معلوم می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه، ابزار مورد نیاز برای تبلیغ موفق را فضل کافی، ایمان لازم، سلیقه، مطالعه قبلی، آگاهی به وضعیت مجالس (مخاطبین) و دقت در مطالب ارائه شده برشمرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه نیز در این مراسم اظهار داشت: در ابرکوه به مناسبت ایام محرم، 24 روحانی به روستاها و مناطق مختلف سطح شهرستان اعزام شده‌اند و به اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی تا پایان روز 13 ماه محرم می‌پردازند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد پورقیومی عنوان کرد: مراسم عزاداری در مناطق مختلف شهرستان ابرکوه با شور و شعور بسیار برگزار می‌شود و روحانیون نیز نقش ارزنده‌ای در برپایی مراسم‌های عزاداری در خور شأن ائمه اطهار (ع) دارند.

انتهای پیام/2464/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول