اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی باشکوه

دمام‌زنان شوشتری گرد هم آمدند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی باشکوه و برای نخستین بار در شوشتر هیئت‌های دمام‌زن این شهرستان گرد هم آمدند و برنامه اجرا کردند.

دمام‌زنان شوشتری گرد هم آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر مسئول برگزاری این همایش شامگاه سه شنبه در این همایش اظهار داشت: در مراسم امروز 20 هیئت دمام‌زن شرکت داشته‌اند و هیئت‌ها همگی برنامه‌های سنتی خود را اجرا کردند.

محمد رضاپور افزود: در مراسم امروز هیئت‌هایی با بیش از 55 سال سابقه تاسیس حضور داشتند و با سُرنا و دهل به اجرای برنامه پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این برنامه از ماه‌های پیش در حال برنامه‌ریزی هستیم و تلاش شده تا برای نخستین بار این حرکت مذهبی و باشکوه اجرایی شود.

رضاپور با تاکید بر اینکه این برنامه کاملا ابتکاری بوده است، افزود: اجرای چنین برنامه‌هایی برای ارتقای سطح کیفی اجرای برنامه‌های دمام در سطح شهرستان شوشتر بسیار موثر است زیرا در این همایش‌ها هیئت‌های جدید با هیئت‌های قدیمی‌تر آشنا شده و از تجارب آن‌ها در این امر استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان شوشتر و به ویژه روستاها هیئت‌های مختلف دمام‌زن تاسیس شده است که باید با حمایت از این هیئت‌ها برای آموزش آن‌ها اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، قدیمی‌ترین عزاداری‌های شهرستان شوشتر با ساز «دُهل» و «سُرنا» برگزار می‌شده است و در این شهرستان غلامرضا مختاربندیان قدیمی‌ترین سُرنازن این شهرستان بوده که در 15 سال پیش دارفانی را وداع گفته است.

انتهای پیام/72006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول