اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

16 هزار واحد صنفی در هرمزگان بازرسی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از بازرسی 16 هزار و 994 واحد صنفی در طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفان و محتکران خبر داد.

16 هزار واحد صنفی در هرمزگان بازرسی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالمجید عبدلی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفان و محتکران کالا از 23 مهرماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور آغاز شد و به مدت 45 روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از آغاز این طرح تا 23 آبان‌ماه سال‌جاری، 16 هزار و 994 واحد صنفی تاکنون مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که یک‌هزار و 536 پرونده تخلف تشکیل شده و انواع تخلفات کشف شده سه هزار و 676 مورد است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده بالغ بر دو میلیارد و 796 میلیون ریال است و سه واحد صنفی متخلف نیز پلمب و سه واحد دیگر نیز به نصب پارچه محکوم شده‌اند.

عبدلی‌زاده اظهار داشت: تعداد گزارش‌های رسیده به ستاد خبری 124 این سازمان، 869 مورد بوده است.

وی با اشاره به اولویت‌های کالایی طرح تصریح کرد: اقلام پروتئینی، مواد غذایی و لبنیات، مصالح ساختمانی و لاستیک، خودرو و لوازم خانگی و مواد شوینده کالاهای اولویت‌دار در این طرح تشدید بازرسی هستند.

این مسئول یادآور شد: استفاده از حداکثر امکانات خودرو و نیروی انسانی بازرس در دو شیف صبح و بعدازظهر، بازرسین افتخاری، تمرکز بازرسی‌ها بر روی کالاهای اولویت‌دار و برگزاری گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی، اماکن نیروی انتظامی و اتحادیه‌های صنفی از واحدهای صنفی اولویت‌دار طرح به ویژه انبارها و سردخانه‌ها از برنامه‌های اجرایی طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفین و محتکران کالا است.

عبدلی‌زاده در مورد اطلاع‌رسانی به مردم خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی عمومی از طریق اعلام خبر از سوی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، درج خبر در نشریات و نصب بنر اطلاع‌رسانی صورت گرفته است و بنرهای اطلاع‌رسانی همچنان در سطح شهر وجود دارد.

رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف با اشاره به تخلفات تأکید کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته در واحدهای خوار و بار، لبنیات و میوه و تره‌بار است و عدم صدور فاکتور از حائز اهمیت‌ترین تخلفات صورت گرفته در واحدهای صنفی و خدماتی  بوده که به صورت جدی از مردم تقاضا داریم از فروشندگان واحدهای صنفی و خدماتی درخواست صدور فاکتور کنند.

عبدلی‌زاده تأکید کرد: همواره سامانه 124 اداره مشارکت‌های مردمی این سازمان در خدمت شهروندان است تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود و شهروندان می‌توانند با دریافت کد رهگیری پیگیر گزارش خود باشند.

انتهای پیام/88001/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول