اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

نسل جوان در خدمت نظام و انقلاب تربیت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم شغل معلمی را یک نعمت دانست و گفت: به شکرانه این نعمت باید افرادی که شما تعلیم می‌دهید، به گونه‌ای تربیت شوند که در آینده در خدمت نظام باشند.

نسل جوان در خدمت نظام و انقلاب تربیت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در حضور جمعی از فرهنگیان، معلمی را از ارزشمند‌ترین مشاغل در جامعه دانست و افزود:‌ کسی که در عرصه مسائل تربیتی، آموزشی و پرورشی فعالیت می‌کند، نباید به کار خود تنها نگاه شغلی و مادی داشته باشد، بلکه باید بداند همان‌طور که حضرت امام(ره) بیان داشتند، معلمی شغل انبیاست و اهمیت زیادی در جامعه دارد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مادی‌گرایان معتقد هستند هر کاری که درآمد بیشتری دارد، پس بهتر است، گفت:‌ بسیاری از تبهکاران و سارقان، دلیل کارهای خود را برای کسب درآمد بیشتر توجیه می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ ریشه این کار‌های ناهنجار ‌این است که افراد نسبت به آنچه که دارند قانع نیستند؛ در حالی که انسان مؤمن،‌ در عرصه بندگی خدا نسبت به آنچه کسب می‌کند قانع نیست و همواره برای حرکت رو به جلو در این عرصه تلاش می‌کند.

سعیدی با بیان اینکه انسان‌ها باید همواره به داشته‌های خود نگاه کرده و بر اساس آن شکر نعمت‌های الهی را به جا آورند ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل ناسازگاری افراد با هم توجه نکردن به داشته‌ها است.

وی خطاب به معلمان و مربیان گفت: امروز در کنار شغل‌های گسترده‌ای که در جامعه وجود دارد، شما شغل زیبای معلمی را برگزیدید و رزق پاک و حلال نصیب شما شد، شما عهده‌دار تربیت نسل آینده انقلاب و نظام اسلامی هستید و نقش مهمی در آینده جامعه ایفا می‌کنید.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان اضافه کرد:‌ پدران و مادران شما را به گونه‌ای تربیت کردند که در خدمت نظام باشید، به شکرانه این نعمت باید افرادی که شما تعلیم می‌دهید، به گونه‌ای تربیت شوند که در آینده در خدمت نظام باشند.

انتهای پیام/78002/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول