اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی:

چادر لباس فرم کارکنان زن دانشگاه شود

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیشنهاد شده تا چادر بدون اجبار لباس فرم کارکنان زن دانشگاه شود.

چادر لباس فرم کارکنان زن دانشگاه شود

محمد حسین سرورالدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اولویت دادن مسایل فرهنگی و تربیتی در کنار مسایل آموزشی دانشگاه اظهار کرد: برنامه‌هایی در این راستا طبق مطالبه خانواده‌ها تدوین شده که اجرای آن در ارتقای فرهنگی دانشگاه در راستای اسلامی شدن آن تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه دوران دانشجویی دوران جدیدی از زندگی یک جوان است افزود: وظیفه دانشگاه پرکردن خلٱ خانواده‌هاست زیرا دانشجو را نباید رها کرد از این‌رو رسیدگی به امور تربیتی دانشجویان در محیط دانشگاه ضرورت دارد.

این مسئول توجه به امور تربیتی در نظام الهی جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه بر این اصل، کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها باید برای دانشجویان الگو باشند.

وی با بیان اینکه دانشجویان تربیت عملی را در رفتار و کردار اساتید و کارکنان دانشگاه فرا می‌گیرند اذعان کرد: در امر رسیدگی به موضوع حجاب و عفاف در دانشگاه‌های منطقه 17 با توجه به ماموریت فرهنگی دانشگاه پیشنهاد شده تا چادر لباس فرم کارکنان باشد که البته اجباری در آن نیست اما می‌تواند استفاده شود.

سرورالدین با اشاره به توهین برخی از کشورهای مدعی دموکراسی به افراد محجبه و منع آنها از کار و تحصیل، خاطرنشان کرد: زمانی که شرایط کشور زمینه‌هایی را برای حفظ حجاب و عفاف فراهم می‌کند همه باید مشارکت کنند.

وی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها را مطالبه مسئولان نظام خواند و تصریح کرد: سود سرمایه‌گذاری بیشتر روی مسایل تربیتی به خودمان برمی‌گردد.

رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیازمند استادان تاثیر گذاری هستیم که از نظر پوشش نیز بر دانشجویان تاثیر داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دنیا کارکنان موظف به رعایت قوانین کارفرمایان خود هستند، افزود: ما با پیشنهاد چادر به عنوان لباس فرم، چیزی جز این نخواستیم.

این مسئول به تفکیک جنسیتی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این امر جزو مطالبه خانواده‌هاست.

وی اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه را اجباری ندانست و ادامه داد: در اجرای این طرح نیز آن دسته از دانشجویان که علاقه‌مند به تفکیک هستند می‌توانند در کلاس‌های جداگانه درس بخوانند و عده‌ای دیگر نیز طبق همان روند گذشته ادامه تحصیل دهند.

سرورالدین اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را موجب ارتقای آموزشی دانست و متذکر شد: بسیاری از دانشجویان در هنگام درس پس دادن در حضور جنس مخالف معذب هستند از این رو در فعالیت‌های کلاسی کمتر مشارکت می‌کنند و با اجرای طرح تفکیک جنسیتی مشکلات این دانشجویان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/84002/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول