اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

اشعار مداحان در راستای ترویج دین اسلام باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سلماس گفت: اشعار مداحان باید برگرفته از مضامین بلند اسلام و قرآن و در راستای ترویج دین اسلام و نشر معارف الهی باشد.

اشعار مداحان در راستای ترویج دین اسلام باشد

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سخنرانان و مداحان باید توجیه باشند از بیان هر کلمه سبک که باعث زیر سئوال بردن مجلس عزاداری می‌شود، اجتناب کنند و مراجع تقلید و علما، مداحان پیشکسوت و شاعران اهل بیت(ع) نیز بر جلوگیری از رواج انحرافات در مجالس سخنرانی باید اهتمام ورزند تا هدف دشمن که از هم‌پاشی مجالس این‌ چنینی در جامعه مسلمانان است به حقیقت تبدیل نشود.

وی افزود: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا با رواج خرافات و مطالب عوامانه جوانان را از اصل ولایت دور کنند و در این زمینه لازم است، مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانان توجه خاصی به نوع سخنان و شعرهای خود داشته باشند، پس هدف مداحان باید ترویج دین، ذکر مصایب و نشر معارف باشد و آگاه باشند انجام رسالت مهم آنان دارای پاداش‌های اخروی و دنیوی فراوان است.

خطیب جمعه سلماس ادامه داد: مداحان و سخنرانان حضرت اباعبدالله(ع) سعی کنند مطالبی که می‌گویند و هر سخنی را که در هر مضمون حتی تعریف از اشخاص بر زبان می‌آورند حق باشد و زبانشان را به باطل آلوده نکنند و در این زمینه آیه کریمه «ما یلفظ من قول الی لدیه رقیب عتید» را مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: قرن‌های مدید از حادثه عاشورا می‌گذرد اما عده‌ای این جریان را به گونه‌ای نقل می‌کنند که گویا عاشورا تنها کشته شدن، اسارت و مظلومیت بوده است و این در حالی ‌است که عاشورا دارای پیام‌های والایی است که نقش‌آفرینی امام حسین (ع) و یارانش، شهادت، شهامت ایشان جلوه‌ای از آن‌ها است که نسل‌های قدیمی‌تر مداحان باید تجربیات خود را در این زمینه در اختیار نسل جوان امروزی قرار دهند و در ارتقای سطح عقاید و دانسته‌های عاشورایی نسل امروزی مداحان بکوشند.

موسوی اضافه کرد: اهداف قیام امام حسین (ع) برای جوانان باید به ‌صورت صحیح تبیین شود، همچنین جلسات عزاداری به گونه‌ای باشد که بیدار کننده و احیا شونده مسائل اسلامی باشد و با عظمت خاص و اخلاص هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

انتهای پیام/61008/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول