اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

راهبردهای مشخص برای تنظیم بازار خراسان‌رضوی تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه راهبردهای مشخص برای تنظیم بازار استان تدوین می‌شود، گفت: بازار خراسان‌رضوی نیازمند راهبردهای مدونی در حوزه‌هایی مانند حمایت از حقوق مصرف‌کننده است.

راهبردهای مشخص برای تنظیم بازار خراسان‌رضوی تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار خراسان‌رضوی اظهار داشت: یکی از نقاطی که استکبار برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از آن بهره می‌برد؛ آسیب زدن به دهک‌های پائین جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم تعیین راهبردهایی مدون برای تنظیم بازار خراسان‌رضوی ادامه داد: مقابله با نقشه‌های بدخواهان در زمینه ایجاد مشکل و اختلال‌آفرینی در اقتصاد کشور، نیازمند اتخاذ تصمیمات سنجیده، کارشناسی و هوشمندانه است.

فروزان‌مهر ضمن تاکید بر رصد دقیق تغییرات، نظارت دقیق و حضور مستمر بازرسان در بازار افزود: تلاش و اقدام مناسب در این زمینه سبب می‌شود که متولیان بخش اقتصادی همواره یک گام جلوتر از دشمنان باشند و برای خنثی کردن توطئه‌های آنان فرصت اجرای عملیات آفندی داشته باشند.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: تنظیم بازار به‌ معنای برابر بودن عرضه و تقاضا نیست؛ بلکه باید پیش‌بینی‌ها به گونه‌ای باشد که میزان دسترسی به کالاها بیش از نیاز و مصرف بازار باشد.

فروزان‌مهر تصریح کرد: با توجه به تردد سالانه بیش از 25 میلیون زائر در استان باید در برنامه‌ریزی برای تامین ارزاق عمومی با در نظر گرفتن مقاطع پرمصرف و کم‌مصرف، متناسب با چرخه تولید و امکانات ذخیره‌سازی به گونه‌ای عمل شود که تا شاهد اختلاف سطح عرضه و تقاضا و به‌تبع آن نوسانات شدید قیمت نباشیم.

وی تاکید کرد: باید بین تولید و عرضه، زنجیره ارزش را تعریف و با ساماندهی شبکه‌های توزیع و استفاده از ظرفیت مباشران خرید امین نسبت به توزیع مایحتاج عمومی و قرار دادن سهل و سریع آن در اختیار مصرف‌کنندگان اقدام کرد.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان این که برخی تولیدات استان پاسخگوی نیاز مصرفی نیست؛ بر ساماندهی روند واردات اقلام مورد نیاز در جهت تامین به موقع کالاهای مورد احتیاج مردم تاکید کرد.

انتهای پیام/ 70019/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول