اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان خبر داد

فریدون‌شهر بیشترین بارش پاییزی را داشته است

خبرگزاری فارس: کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: هر چند وضعیت بارشی امسال نسبت به سال گذشته تا کنون روند کاهشی داشته است اما فریدون‌شهر همچنان بیشترین بارش پاییزی استان اصفهان را داشته است.

فریدون‌شهر بیشترین بارش پاییزی را داشته است

ساناز جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به آخرین وضعیت پیش‌بینی هوای اصفهان اشاره و اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که فعالیت یک سامانه بارش‌زا از امروز تا فردا به ویژه در مناطق غربی و جنوبی آغاز شده است.

وی افزود: بر این اساس بارش باران در ارتفاعات مناطق سردسیر به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه با فعالیت این سامانه مه‌آلودگی در اصفهان داریم، تصریح کرد: طی روزهای آتی دمای هوای اصفهان دو تا سه درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در اواخر هفته جاری از روز جمعه یک سامانه ناپایدار داریم، ادامه داد: هم اکنون در مناطق سردسیر ارتفاعات فریدن و خوانسار بارش برف آغاز شده است.

جعفری با بیان اینکه در سال گذشته فریدون‌شهر بیشترین بارش برف و باران را داشته است، گفت: امسال بارش نذورات آسمانی در مقایسه با سال گذشته در اصفهان و نیز سایر شهرستان‌ها کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان بارش یک سال زراعی در فریدون‌شهر که سال گذشته بیشترین بارش استان اصفهان را داشته است، 109.3 میلی‌متر بوده است که این بارش از اول مهر ماه تاکنون 196.2 میلی‌متر گزارش شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: بارش برف و باران در فریدون‌شهر تا کنون 44 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی همچنین این میزان بارش را در اصفهان با روند کاهشی عنوان و تصریح کرد: سال گذشته 77.2 میلی‌متر بارش نذورات داشته‌ایم که این مقدار در سال جاری تا کنون 24.8 میلی‌متر و درکل 68درصد کاهش داشته است.

جعفری تاکید کرد: هرچند بارش باران امسال تا کنون نسبت به سال گذشته کم است اما همچنان فریدون‌شهر بیشترین بارش برف و باران استان را دارد.

وی حداقل دمای اصفهان را صفر درجه و حداکثر را 12 درجه عنوان کرد و گفت: گرم‌ترین نقطه استان چوپانان با 20 درجه و دهاقان با چهار درجه زیر صفر سردترین نقطه گزارش شده است.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول