اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تثبیت قیمت کشمش با توسعه صنایع بسته‌بندی و فرآوری

باغداران در فروش کشمش عجله نکنند/ انگور در ملکان صاحب خانه شد

خبرگزاری فارس: فرماندار ملکان با توجه به پایین بودن قیمت کشمش این شهرستان، خواستار یاری بیشتر سازمان جهاد کشاورزی استان در تثبیت قیمت این محصول در بازار شد و گفت: باغداران در فروش انگور عجله نکنند.

باغداران در فروش کشمش عجله نکنند/ انگور در ملکان صاحب خانه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، مصطفی قاسمی صبح امروز در نشست کارگروه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان ملکان اظهار کرد: انگور یکی از محصولات مهم ملکان بوده و درآمد اکثر جمعیت این شهرستان وابسته به آن است.

وی با اشاره به تثبیت قیمت این محصول که تک محصول بخش کشاورزی ملکان را تشکیل می‌دهد و اینکه توسعه باغات مدرن انگور از لحاظ کمی و کیفی در گسترش بیش از پیش برنامه‌های توسعه کشاورزی در سطح ملکان نقش چشمگیری را خواهد داشت، افزود: شهرستان ملکان با دارا بودن 11 هزار هکتار باغات انگور و تولید 65 درصد انگور مقام نخست استان را به خود اختصاص داده است و نقش سازمان در امر خرید تضمینی انگور، خواهد توانست بخش عمده مشکلات مربوط به افت قیمت این محصول را بهبود بخشد.

فرماندار ملکان با تقدیر از هماهنگی‌های انجام یافته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در آغاز خرید این محصول توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، از باغداران خواست در فروش کشمش تعجیل نکرده و با این کار، از کاهش قیمت محصول جلوگیری کنند.

*تاسیس خانه انگور در ملکان

قاسمی با اشاره به تاسیس خانه انگور در شهرستان ملکان گفت: این امر حرکت بزرگی در زمینه قیمت‌گذاری انگور و کشمش در کشور بوده که بعد از این نرخ تضمینی محصول تولیدی از طریق خانه انگور انجام خواهد شد و به منظور حمایت از تولیدکنندگان انگور امسال برای نخستین بار به صورت تازه‌خوری در میادین میوه و تره بار کشور طبق توافق انجام شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عرضه می‌شود تا باغداران در رابطه با فروش محصول نگرانی نداشته باشند.

فرماندار ملکان همچنین خواستار ایجاد و توسعه کارخانجات صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در این شهرستان شد و افزود: کارگروه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی این شهرستان به منظور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری و مساعدت در تحقق این مهم است.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول