اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خبر داد

اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای زندگی» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غریب‌ نماندن یار مهربان در آبپخش خبر داد.

اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در آبپخش

محمدرضا دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: ترویج و توسعه مباحث فرهنگی یکی از اساسی‌ترین اولویت‌ها و اهدافی است که دولت توجه فراوانی به آن داشته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت تمام در این راستا گام برداشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خاطر نشان کرد: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی از مباحث مهم فرهنگی است که مسئولان باید با برنامه‌ریزی دقیق و شناخت از زوایا و ابعاد ساختار فرهنگی جامعه برای بهبود آن تلاش کنند و متاسفانه در شرایط فعلی جامعه، پایین بودن سرانه مطالعه یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی قلمداد می‌شود.

دهقانی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه بیان داشت: مردم باید با کتاب دوست شوند و کتاب را مرجع بدانند و تمام مسئولان فرهنگی باید طرح برنامه‌های متناسب با ساختار جوامع این مهم را محقق سازند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» از اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بوده که با استقبال پرشور مردم فرهنگ‌دوست این بخش مواجه شده و با اجرای این طرح بیش از 500 جلد کتاب نفیس بین گروه‌های مختلف سنی در شهر آبپخش توزیع شد.

این مسئول با بیان اهداف اجرای این طرح اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و غریب‌ نماندن یار مهربان از اساسی‌ترین و محوری‌ترین اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش در اجرای این برنامه بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب بخش آبپخش از برنامه‌هایی است که این دستگاه پیگیری‌های مربوط به آن را انجام داده و در روزهای آتی شاهد شروع به کار آن خواهیم بود.

دهقانی با تاکید بر تخصصی بودن نمایشگاه کتاب آبپخش گفت: این نمایشگاه در موضوعات تخصصی علمی، پژوهشی، مذهبی و عاشورایی برگزار می‌شود و از عموم مردم آبپخش برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل می‌آوریم.

انتهای پیام/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول