اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

رمز زندگی سعادتمند در گرو حسینی‌ ماندن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آوج گفت: رمز زندگی جاوید در گرو حسینی‌ ماندن است و همچنین سبک زندگی تمام ما شیعیان باید در راستای ترویج سبک زندگی امامان و پیشوایان دینی باشد.

رمز زندگی سعادتمند در گرو حسینی‌ ماندن است

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با تسلیت ایام عزاداری حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) به تمام شیعیان و محبان آن حضرت اظهار کرد: امیدواریم در ایام و فرصت پیش آمده این توفیق را داشته باشیم تا بتوانیم یک عزاداری خالصانه و با معرفتی را در خور شأن اهل بیت برگزار کرده و سبب گسترش اعتقادات شیعی شویم.

وی افزود: عزاداری ابا‌عبدالله هنگامی با معرفت می‌شود که ما شیعیان با فرهنگ عاشورا آشنا شده و این فرهنگ عمیق و ارزشمند را در بطن زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و همچنین کار‌های روز‌مره اقتصادی و سیاسی به کار بسته‌ تا زندگی‌هایمان بوی عطر حسینی داده و معطر شود.

امام جمعه آوج با اشاره به اینکه در حادثه عظیم عاشورا اسلام مجسم پدیدار و پیام امر به معروف جهانی شد، تصریح کرد: امروز باید حسینی بودن و حسینی ماندن خویش را با ایثار، عبادت، فداکاری، گذشت، صبوری و ولایت‌پذیری در زندگی‌هایمان نشان داده و در این عرصه جهاد کنیم.

هاشمی ادامه داد: هر چیزی در این جهان نشانی و علامتی دارد و تسلیم‌ نشدن در برابر ذلت و تن ندادن به آن نیز از نشانه‌های فرهنگ عاشورایی است که تمام شیعیان لازم است با عمل به این اصول پایدار و جاوید در راستای حسینی شدن و حسینی‌وار زندگی کردن گام بردارند.

وی با اشاره به رهنمود‌ها و سخنان ارزشمند، مدبرانه و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سفر به خراسان شمالی و دیدار با مردم آن خطه در رابطه با سبک‌ زندگی تصریح کرد: کار و تلاش در عرصه تعالی خانواده بسیار مهم است که متأسفانه در زمینه مسئله بسیار مهم سبک زندگی توجه کمتری به آن صورت گرفته که لازم است توجه به این مهم افزایش یابد.

امام جمعه آوج افزود: سبک زندگی تمام ما شیعیان باید در راستای ترویج سبک زندگی امامان و پیشوایان دینی باشد.

انتهای پیام/77005/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول