اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

باید رشته‌های فنی و خدماتی ارتباط نزدیک‌تری پیدا کنند

خبرگزاری فارس: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای بالاتر بردن کیفیت در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور نیاز به ارتباطات قوی‌تری میان رشته‌های فنی و خدماتی است.

باید رشته‌های فنی و خدماتی ارتباط نزدیک‌تری پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید سعیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه فردوسی مشهد ارتباطات خوبی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار کرده است که می‌توان از این ارتباطات در راستای بالاتربردن میزان و کیفیت تولیدات تجهیزات پزشکی استفاده کرد.

وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای آموزش تولید و تعمیر تجهیزات پزشکی داخل کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه تعمیر و تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور مقرون به صرفه‌تر از تعمیر و تولید توسط بیگانگان است در دانشگاه فردوسی برای آموزش افراد روش‌هایی در نظر گرفته شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نمایی از تولیدات انحصاری تجهیزات که ایرانیان موفق به ساخت آنها شده‌اند در نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد، ادامه داد: نمونه‌های اولیه این دستگاه‌ها تولید شده است و امید می‌رود بعد از این نمایشگاه تولید انبوه آنها شروع شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه تعداد نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه تجهیزات پزشکی باید افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: این نوع نمایشگاه‌ها می‌تواند بستر خوبی برای هماهنگی بیشتر رشته‌های غنی و خدماتی باشد.

وی بهترین وسیله و داروی پزشکی را در دسترس‌ترین آنها دانست و افزود: در دسترس‌ترین دارو و تجهیزات آنهایی هستند که با قیمت کمتر و در نظر گرفتن شرایط و با تکنولوژی بومی وارد بازار شده باشند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بنابراین صنعت باید به سمت ساخت تکنولوژی در داخل کشور پیش برود نه اینکه تاجران و سرمایه گذاران تنها به وارد کردن اجناس و تجهیزات فکر کنند.

سعیدی با اشاره به ارتباط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پارک علم وفناوری خراسان‌رضوی متذکر شد: در سال‌های گذشته 2 قرارداد مشترک بین پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با گردشگری سلامت و دانشگاه بین‌المللی منعقد شده است.

وی شرکت‌های دانش بنیان را یکی از اهداف مهم دانشگاه برای ارتقا تولید داخلی تجهیزات پزشکی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند شرکت مرتبط با ساخت محصولات و تجهیزات پزشکی در مشهد تاسیس شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان تمام محصولات مورد نیاز در پزشکی را تولید کرد اظهار کرد: در حال حاضر نیز برخی از تجهیزات در داخل ایران تولید می‌شود ولی باید به تولید انبوه برسد.

سعیدی ادامه داد: به عنوان مثال برخی از دستگاه‌های مورد نیاز در بخش‌های دیالیز در ایران تولید می‌شود ولی به اندازه کافی نیست و برخی از بیمارستان‌ها از دستگاه‌های وارداتی استفاده می‌کنند.

وی با یادآوری نمایش برخی از دستگاه‌های ساخته شده در مشهد در نمایشگاه تجهیزات پزشکی گفت: اگر این دستگاه‌ها به تولید انبوه برسند یک جهش اقتصادی و صنعتی بزرگ در زمینه تجهیزات و لوازم پزشکی می‌شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با کمک‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌تواند در زمینه تبدیل ایده‌ به ثروت در زمینه‌های پزشکی داشته باشد، بیان کرد: این دانشگاه می‌تواند با تسهیل روند دادن تاییدیه به افراد کمک کند.

سعیدی افزود: همچنین خود دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور می‌توانند به عنوان بهترین مشتری با در اختیار داشتن 8 هزار تخت بیمارستانی خرید تولیدات افراد را تضمین کنند.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول