اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری استان قم مطرح کرد

تلاش برای طولانی کردن مدت اقامت زائران در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از تلاش این اداره کل برای طولانی کردن مدت اقامت زائران در استان قم با توسعه زیرساخت‌های گردشگری خبر داد.

تلاش برای طولانی کردن مدت اقامت زائران در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علیرضا ارجمندی در همایش مدیران واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری استان قم که ظهر امروز در مجتمع وتوس برگزار شد، اظهار داشت: پروژه‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری در استان قم در حال اجرا است که با هدف افزایش مدت ماندگاری مسافران در این استان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان قم در زمینه ورود مسافر رتبه نخست را در کشور دارد ادامه داد: در زمینه مسافران چند ساعته نیز این استان مقام نخست را در کشور دارد اما ماندگاری مسافر در قم زیاد نیست که باید در این زمینه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری توجه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ابراز داشت: باید تلاش کنیم خدمات رفاهی در استان قم در سطحی به مشتریان ارائه شود که هر مسافر با رضایت کامل این شهر را ترک کند.

وی الگو شدن در عرصه پذیرایی را از ضروریات گردشگری استان قم دانست و راهکار رسیدن به این نقطه را استفاده از علم و تجربه به صورت همزمان عنوان کرد.

ارجمندی با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران جوان و تحصیل‌کرده به عرصه گردشگری در استان قم خاطر نشان کرد: علم این افراد اگر با تجربه پیشکسوتان این عرصه همراه شود، موفقیت‌های بزرگی به همراه خواهد داشت.

وی وقوع برخی مشکلات در این عرصه را ناشی از نبود نظارت دقیق دانست و گفت: باید در این عرصه جدی‌تر با واحدهای متخلف برخورد کنیم تا تمام مشکلات برطرف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: فعالان عرصه گردشگری در استان قم، پذیرایی از زائران را یک کار ارزشی ببینند و در این مسیر تلاش کنند بهترین خدمت را ارائه دهند چرا که توقع از استان قم در این زمینه نسبت به دیگر استان‌ها کاملاً متفاوت است.

وی افزود: گردشگری یک صنعت کاملاً انسانی است و فعالان این عرصه باید به این نکته توجه داشته باشند که احترام به اشخاص و روابط عمومی قوی از ضرورت‌های این صنعت است.

ارجمندی با اشاره به حضور مسافران از کشورهای دیگر جهان در استان قم خاطر نشان کرد: استان قم در عرصه گردشگری با دیگر استان‌های کشور بسیار متفاوت است چرا که در روزهایی که اغلب استان‌ها هیچ گردشگری ندارند، استان قم میزبان زائران بسیاری از تمام نقاط جهان است.

وی برطرف شدن مشکلات عرصه گردشگری را نیازمند عزم جمعی فعالان این عرصه و تمام دستگاه‌های مرتبط دانست و گفت: خرد جمعی اگر در جای خود به کار گرفته شود بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/78006/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول