اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

سطح خدمات به مردم را با کنار گذاشتن اختلافات افزایش دهیم

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: باید دستگاه‎ها و کارگزاران نظام با کنار گذاشتن اختلافات سطح ارائه خدمات به مردم را ارتقا دهند.

سطح خدمات به مردم را با کنار گذاشتن اختلافات افزایش دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در نشست شورای قضایی استان بر تعامل مسئولان برای کاهش مشکلات مردم تاکید کرد و با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری با تاکید بر وحدت و تعامل هر چه بیشتر مسئولان به ویژه در استان‎ها اظهار داشت: در شرایط فعلی حداقل کاری که مسئولان می‎توانند انجام دهند این است که با تعامل و کمک یکدیگر، آثار و تبعات اقدامات دشمن بر زندگی مردم را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: باید مسئولان سنگ صبور مردم باشند و تا جایی که ممکن است برای کاهش مشکلات آنان تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه امروز زمان کار است افزود: باید دستگاه‎ها و کارگزاران نظام با کنار گذاشتن اختلافات سطح ارائه خدمات به مردم را ارتقا دهند.

فاضلیان از تشکیل شورای فناوری و اطلاعات در مجموعه دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: این شورا با حضور نمایندگانی از دادگستری، اداره کل ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی، اداره کل بازرسی، تعزیرات حکومتی، اداره کل زندان‎ها و سازمان قضایی نیروهای مسلح تشکیل می‎شود.

وی با اشاره به فعالیت‎های پزشکی قانونی، عملکرد این اداره کل را در استان مثبت ارزیابی کرد و گفت: پزشکی قانونی یک مجموعه کارشناسی ارزشمند و یک مرجع قابل اعتماد است که نقش عمده‎ای در کشف حقیقت دارد.

40 درصد پرونده‎های ورودی به محاکم گلستان نیازمند نظر پزشکی قانونی است

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه به طور متوسط 40 درصد پرونده‎های ورودی به محاکم استان نیازمند نظر پزشکی قانونی است افزود: مباحث این بخش آنقدر تخصصی است که قضات در کمتر مواردی برخلاف نظر کارشناسان این سازمان نظر می‎دهند.

تشکیل کارگروه پژوهشی برای رفع ابهامات در حوزه پزشکی قانونی شد

فاضلیان خواستار تشکیل کارگروه پژوهشی برای رفع ابهامات در حوزه پزشکی قانونی شد و گفت: این کارگروه با برگزاری جلساتی موارد اختلاف تفسیر درباره برخی قوانین و اصطلاحات حقوقی را به صورت تخصصی و علمی بررسی و راهکارها و نظرات خود را در شورای قضایی به منظور ابلاغ نتایج آن به حوزه‎های قضایی، مطرح خواهد کرد.

وی از عملکرد اعضای شورای حل اختلاف نیز در رسیدگی به پرونده‎ها تقدیر کرد و گفت: در شرایطی که با افزایش پرونده‎ها مواجه هستیم اعضای این شورا توانسته‎اند عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دهند.

فاضلیان افزود: اگر نگرانی ما از بابت اطاله دادرسی حل شود همه پرونده‎هایی که امکان سازش در آنها وجود دارد با موافقت طرفین به شورای حل اختلاف ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول