اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری صندوق بیمه

طرح بیمه فراگیر دام در خوزستان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از اجرای طرح بیمه فراگیر دام شامل دام‌های سبک از جمله گوسفند و بز با هماهنگی و همکاری صندوق بیمه کشاورزی و در راستای حمایت از دامداران خبر داد.

طرح بیمه فراگیر دام در خوزستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، محمد مشکور‌ زاده اظهار داشت: طرح بیمه فراگیر دام سبک که با همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی و جهادکشاورزی از سال 1388 آغاز شده امسال نیز ادامه می‌یابد و پیش بینی می‌شود در سال جاری 821 هزار و 800 رأس دام سبک عشایری و روستایی و 37 هزار و 255 فروند کندوی زنبور عسل زیر پوشش بیمه قرار گیرد.

وی افزود: همچنین به منظور کاهش استرس گرمایی و کاهش هزینه‌های دامداران استان 46 هزار و 739 متر مربع از سقف دامداری‌ها با استفاده از کانتکس و ورق موج دار ایرانیت و گالوانیزه تکمیل شد.

معاون بهبود تولیدات دامی هدف از اجرای این پروژه را بالا بردن راندمان تولید در دامداری‌ها، کاهش استرس حرارتی و کمک به دامداران اعلام کرد.

مشکور‌ زاده همچنین از اجرای پروژه سنتز‌نژاد گاو در ایستگاه پشتیبانی گاو نجدی خبر داد و گفت: پروژه سنتز‌نژاد گاو کشور علاوه بر تأمین گاوهای مورد نیاز دامداران در آمیخته‌گری و سنتز‌ نژاد گاوهایی با قابلیت‌های تولیدی مطلوب، می‌توانند موجب هدفمند نمودن ایستگاه‌های گاو بومی در حفظ ذخایر ژنتیکی گاو بومی نیز شود.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر بر اساس حفظ ذخایر ژنتیکی گاو نجدی به صورت نسبی از سهم نژادی گاوهای آمیخته و با هدف جلوگیری از انقراض این سرمایه ملی با ایجاد نژادهای جدید گوشتی با صفات و مشخصات مناسب برای تولید گوشت در شرایط پرواربندی صنعتی و حداقل هزینه نگهداری و بهترین راندمان غذایی و شیری با حداکثر ظرفیت تولید و حداقل هزینه پرورش در ایستگاه گاو نجدی شوشتر در حال اجراست.

مشکور‌ زاده تصریح کرد: طرح مذکور از دی ماه سال 1386 با خرید 20 رأس تلیسه هلشتین آغاز شد که تاکنون 37 رأس گوساله نر و 54 رأس گوساله ماده دو رگ حاصل شده‌اند.

انتهای پیام/2247/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول