اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

جامعه با عنصر ولایت زنده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: جامعه به علم و دانش، بنیه نظامی، منابع طبیعی و ثروت‎های خدادادی زنده نیست بلکه به ملات و عنصر ولایت زنده است تا جامعه حیات پیدا کند.

جامعه با عنصر ولایت زنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‎الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در همایش امر به معروف با محوریت تذکر لسانی، پیام مهربانی، وظیفه همگانی در جمع نیروهای مسلح استان گلستان که در حسینیه غدیر سپاه نینوای گلستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نکات آموزنده ارزش قیام سیدالشهدا (ع) شناخت درس زنده بودن است.

وی تصریح کرد: همانطور که در ساختار فردی انسان، حیات و ممات قابل تصور است در ساختار اجتماعی نیز مسئله مرگ و زندگی دیده می‌شود.

امام جمعه مشهد در خصوص تفاوت انسان زنده و مرده بیان کرد: انسان مرده انسانی است که چشمش نمی‎بیند و گوشش نمی‎شنود در حالی که دارای چشم و هم گوش است اما فرد زنده با داشتن این ویژگی‎ها نسبت به دنیای پیرامون خود بی‎تفاوت نیست و همین مسائل درباره جامعه زنده و مرده صادق است.

علم‎الهدی به تشریح جامعه زنده و مرده پرداخت و افزود: جامعه زنده جامعه‌ای است که انسان‎ها در زندگی جمعی‎شان احساس درک و شناخت دارند و جامعه مرده جامعه‎ای است که انسان‎ها در کنار هم زندگی می‎کنند اما فاقد درک و شناخت و احساس نسبت به یکدیگر هستند.

پشتوانه‎ای محکم چیزی جز ولایت برای جامعه زنده نیست

وی خاطر نشان کرد: جامعه زنده جامعه‎ای است که به پشتوانه ملاک قوی و محکم ارتباط با یکدیگر برقرار می‎کنند و این پشتوانه‎ای محکم چیزی جز ولایت نیست که سبب پویایی و متکامل شدن جامعه انسانی می‎شود.

امام جمعه مشهد متذکر شد: ولایت با وجود اینکه به معنای محبت و دوستی، مدیریت و حاکمیت و صاحب اسلامی است به معنای یک چینش اجتماعی است و در یک چینش خاص قرار دارد و افرادی که در کنار هم هستند غیرهدفمند نبوده و تنها برای همزیستی در کنار هم قرار نگرفتند بلکه یک پشتوانه قوی به نام ولایت آنها را به هم متصل می‎کند.

علم‎الهدی بیان داشت: همانطور که در فرد زنده بین اعضا و جوارحش یک هماهنگی خاص وجود دارد و هر کدام از اعضا به نحو مطلوب کار خود را انجام می‎دهند و هر کدام از اعضا به تنهایی قادر به انجام کارشان نیستند بلکه تمام اعضا در یک پیکر واحد به پشتوانه مغز کارشان را ادامه می‎دهند در جامعه نیز آنچه که انسان‎ها را به یکدیگر متصل می‎کند، ولایت است که جامعه را به جامعه زنده تبدیل می‎کند.

انتهای پیام/2307/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول