اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسرائیل 12 ساعت قبل از ترور الجعبری با آمریکا و قطر تماس تلفنی برقرار کرد

خبرگزاری فارس: یک دیپلمات اروپایی به نقل از محافل رسانه‌ای و سیاسی اسرائیلی خبر داد رژیم صهیونیستی برای تجاوز به غزه زمینه‌چینی کرده و 12 ساعت قبل از ترور «احمد الجعبری» با آمریکا و قطر تماس تلفنی برقرار کرد.

اسرائیل 12 ساعت قبل از ترور الجعبری با آمریکا و قطر تماس تلفنی برقرار کرد

به گزارش فارس، هفته‌نامه فلسطینی «المنار» به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشت که اسرائیل برای تجاوز علیه غزه و ترور «احمد الجعبری» معاون فرمانده گردان‌های القسام زمینه‌چینی کرده بود و تل‌آویو 12 ساعت قبل از ترور بزدلانه الجعبری، دولت آمریکا را در جریان تصمیم خود برای حمله به غزه قرار داد و واشنگتن نیز از آن استقبال کرد.

بر اساس این گزارش دفتر نخست‌وزیری اسرائیل همچنین با امیر قطر و نخست‌وزیر این کشور تماس تلفنی برقرار و طی آن موضوع آتش‌بس در نوار غزه را بررسی کرد و دفتر نتانیاهو از تلاش‌های قطر در این خصوص استقبال کرد و در عین حال تصمیم گرفت به منظور پشتیبانی گذرگاه‌ها را باز کند و رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز در آموزش‌های نظامی مشارکت داشت.

این مسئول اروپایی گفت که پس از اجرای عملیات ترور الجعبری، دفتر نخست‌وزیری اسرائیل با امیر قطر تماس تلفنی برقرار و از وی خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کند و امیر قطر نیز این درخواست را پذیرفته و سریعا با قاهره و رهبران حماس تماس گرفت و به بهانه پرهیز از ایجاد تنش در منطقه خواستار برقراری آتش بس شد اما رهبران سیاسی و نظامی قطر این درخواست قطر را رد کردند و حتی برخی از رهبران این جنبش قطع روابط با دوحه را خواستار شدند و تاکید کردند که قطر مزدور اسرائیل است و طرح‌های اسرائیل را اجرا می‌کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول