اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولاند امروز در کاخ الیزه با رهبر ائتلاف مخالفان سوریه دیدار می‌کند

خبرگزاری فارس: به دنبال اقدام پاریس در به رسمیت شناختن ائتلاف مخالفان سوریه به عنوان تنها نماینده قانونی مردم این کشور، رئیس‌جمهور فرانسه امروز در کاخ الیزه با رهبر این ائتلاف دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند.

اولاند امروز در کاخ الیزه با رهبر ائتلاف مخالفان سوریه دیدار می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه که روز سه‌شنبه گذشته ائتلاف جدید مخالفان سوریه را به رسمیت شناخت، امروز در گامی دیگر در همین راستا با رهبر این ائتلاف در پاریس حول محور «حفاظت از مناطق آزادشده» دیدار می‌کند.

بر اساس این گزارش، اولاند ساعت 9:15 صبح امروز به وقت گرینویچ در کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) میزبان «معاذ الخطیب» خواهد بود.

مخالفان دولت سوریه پس از رایزنی‌های فشرده در «دوحه» پایتخت قطر نهایتا مجموعه جدیدی با عضویت 60 نفر را با نام «ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و مخالفان سوریه» تشکیل دادند و «معاذ الخطیب» را به ریاست این تشکل جدید انتخاب کردند.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، اولاند و خطیب طی این دیدار درباره راه‌ها و روش‌های حفاظت از مناطق آزادشده، کمک انسانی به پناهندگان و تشکیل یک دولت موقت گفت‌وگو و رایزنی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، با گذشت 4 روز از به رسمیت شناخته شدن ائتلاف جدید مخالفان سوریه به عنوان تنها نماینده قانونی مردم این کشور و تأکید بر لزوم تجدیدنظر بر تحریم تسلیحاتی اروپا بمنظور کمک بهتر به مخالفان، فرانسه هم‌اکنون بار دیگر در میان کشورهای غربی توجهات را به خود جلب کرده است.

این در حالیست که آمریکا ائتلاف جدید مخالفان سوریه را نماینده قانونی مردم سوریه نمی‌داند و در خصوص انگلیس نیز که روز گذشته میزبان معاذ الخطیب بود، تنها «ویلیام هیگ» وزیر امور خارجه این کشور با وی دیدار کرد و پس از این دیدار نیز لندن اعلام کرد که نظر خود درباره به رسمیت شناختن ائتلاف مخالفان سوریه به عنوان تنها نماینده مردم این کشور را طی روزهای آینده اعلام خواهد کرد.

فرانسه اولین کشوری اروپایی محسوب می شود که ائتلاف مخالفان سوریه را به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول