اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شوش در مجلس:

تامین علوفه عشایر به فصل سرد سال منتقل نشود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین علوفه دام عشایر نباید به تعویق بیفتد و دستگاه‌‌های متولی برای حل این مشکل باید قبل از رسیدن زمستان اقدام کنند.

تامین علوفه عشایر به فصل سرد سال منتقل نشود

سید راضی نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: تامین علوفه برای دام عشایر در شرایط کنونی به معضلی بزرگ مبدل شده است و باید تلاش کرد تا با تامین به موقع علوفه برای دام عشایر از ایجاد مشکلات آتی در فصول سرد سال جلوگیری شود.

وی افزود: در استان خوزستان برای این منظور متولی دولتی اقدامات گسترده‌ای انجام نداده است، این در حالی است که در سایر استان‌ها برای این مهم از صندوق حمایت بخش کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت کمک‌هایی می‌شود اما در استان خوزستان مشارکت‌ و فعالیت‌ها بسیار کمرنگ است.

نوری تاکید کرد: عشایر در تولید گوشت، فرآورده‌های دامی و پروتئینی در سطح خوزستان نقش تاثیرگذاری دارند و عدم رفع مشکلات این تولیدکنندگان می‌تواند مشکل آفرین شود و قیمت‌ مواد تولیدی عشایر را در بازار به شدت افزایش دهد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی گندم خوزستان که باید غذای مردم استان را تامین کند به غذای دام عشایر تبدیل شده است و این خود جای تاسف است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته مشکلات تامین علوفه دامپروران و عشایر استان به حدی افزایش یافته که به دلیل نایاب شدن علوفه و تعیین قیمت بسیار پایین خرید تضمینی گندم، عشایر با خرید گندم و خوراندن به دام مشکلات خود را برطرف کرده‌اند.

انتهای پیام/72006/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول