اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین همایش نقش وکلا در صلح و سازش:

خشونت ریشه اصلی بسیاری از اختلافات است

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین همایش نقش وکلا در صلح و سازش ریشه اصلی بسیاری از اختلافات در جامعه را خشونت دانست و گفت:‌ حل و فصل دعاوی از طریق صلح و سازش موجب از بین رفتن ریشه‌های خشونت می‌شود.

خشونت ریشه اصلی بسیاری از اختلافات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهرام محمدی پیش‌ازظهر امروز در نخستین همایش تخصصی نقش وکلا در صلح و سازش که با حضور وکلا، قضات و دانشجویان رشته‌های حقوق دانشگاه‌های استان و نیروهای نظامی و انتظامی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، از عدالت به عنوان دو بال پرنده که یک بال آن قاضی و بال دیگر وکالت است، نام برد و اظهار کرد: قانونگذار باید باور داشته باشد که وکلا وزنه اجرای عدالت در جامعه هستند.

وی در ادامه با اشاره به محورهای این همایش بیان کرد: تبیین جایگاه صلح و سازش در پیشگیری از وقوع جرم، بررسی چالش‌های اجتماعی، فرهنگی و صلح سازش جلوه‌ای از عدالت تبیینی از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

دبیر نخستین همایش نقش وکلا در صلح و سازش در ادامه با اشاره به نقش وکلای دادگستری در جلوگیری از اطاله دادرسی تصریح کرد: بررسی مشکلات اجرای قانون سیستمی اداری از عواملی است که در جلوگیری از اطاله دادرسی کمک خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رویکرد جامعه نسبت به جایگاه وکلا اضافه کرد: در تمامی موارد مشاوره با وکلا موجب کاهش اختلافات خواهد شد و از نظر هزینه نیز بار مالی کمتری به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت‌ها و وظایف مهم وکلا در قانون، دفاع از حق و ایجاد عدالت است، افزود: بازرسی بدنی و گرفتن تلفن همراه از وکلای دادگستری هنگام ورود به دستگاه قضایی قداست وکلا را در نزد جامعه و بازیگران دعوا را کمتر خواهد کرد.

دبیر نخستین همایش نقش وکلا در صلح و سازش در ادامه بر داشتن اخلاق حرفه‌ای وکلا در بین روابط همدیگر تاکید کرد و گفت: موکل نباید جرات پیدا کند که نسبت به وکیل خود هتاکی کند و تحریک موکل علیه وکیل از روابط انسانی خارج است و به حرفه وکالت ضربه خواهد زد.

عسکری با تاکید بر اینکه خصوصیات رفتاری وکلا باید در شأن کاری و قداست جایگاه آنان باشد، اظهار کرد: وکلا باید در مراجع رسمی و قضایی به صورت رسمی و جدی نسبت به حل و فصل اختلافات اصحاب دعاوی اقدام کنند.

وی در پایان به نظام داوری در کشورمان و نبود قانونی در این راستا اشاره کرد و یادآور شد: در نظام حقوقی جمهوری اسلامی نظام داوری تاکنون به رسمیت شناخته نشده است و باید این امر نیز در دستگاه قضایی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/79005/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول