اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: واکنش مقاومت بسیار قاطع خواهد بود/ اسرائیل به دنبال ترمیم قوای بازدارندگی

خبرگزاری فارس: نماینده جنبش حماس در لبنان اظهار داشت که رژیم صهیونیستی به دنبال ترمیم قوای بازدارندگی خود است.

حماس: واکنش مقاومت بسیار قاطع خواهد بود/ اسرائیل به دنبال ترمیم قوای بازدارندگی

به گزارش  فارس، «علی برکه» در گفت‌وگو با پایگاه خبری المنار لبنان گفت: ریختن خون ملت فلسطین از امروز به بعد جایز نیست زیرا برد موشک های مقاومت به تل آویو می رسد و اگر دشمن بخواهد ملت ما را هدف قرار دهد واکنش مقاومت بسیار قاطع خواهد بود.

وی افزود: بنیامین نتانیاهو گمان می کند می تواند مقاومت را به زانو در بیاورد و می خواهد از حمله به غزه برای انتخابات اسرائیل بهره برداری کند. نخست وزیر اسرائیل قصد داشت با ترور رهبران مقاومت و هدف قرار دادن 6 تن از فرماندهان مقاومت دستاوردهایی را کسب کند.

برکه تصریح کرد: نتانیاهو به دنبال حمله به بلندی های جولان، لبنان یا غزه بود که در نهایت غزه را که گمان می کرد ضعیف‌ترین است انتخاب کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی می خواهد موضع مصر را مورد بحث و بررسی قرار دهد و از سرگرم بودن کشورهای عربی به اوضاع داخلی خود سوء استفاده کرد.

حسن حجازی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی نیز در این رابطه در گفت‌وگو با المنار اظهار داشت: تجاوز دشمن صهیونیستی به نوار غزه یک ماجراجویی جدید صهیونیستی است که میزان موفقیت آن در پایان حملات مشخص خواهد شد.

وی افزود: نتانیاهو مشکل عدم محبوبیت مردمی نداشت و در نتیجه به دنبال کسب محبوبیت مردمی نبود اما قبل حمله نظامی به غزه سخن کاهش قوای بازدارندگی اسرائیل مطرح بود که این موضوع نتانیاهو را نگران کرده بود لذا به دنبال ساماندهی به اوضاع از طریق غزه و مرزها بود.

حجازی در ادامه گفت: اسرائیلی ها با ورود موشک‌ها به غزه دیگر قادر به همزیستی [در کنار فلسطینی ها] نیستند. شهرک‌های صهیونیستی در معرض حملات موشکی شدید و بی‌سابقه ای قرار دارند.

این کارشناس با بیان اینکه نتایج تجاوز اسرائیل به غزه احتمالا به یک آتش بس طولانی منجر خواهد شد گفت: اسرائیلی‌ها از موضع حمایت آمیز آمریکا و سرگرم بودن کشورهای عربی به اوضاع داخلی شان استفاده کردند و می دانستند که واکنش اعراب در قبال حمله به غزه تنها فراخواندن سفیرشان از تل آویو است به اعتقاد من اسرائیلی ها زمانی کاری را انجام می دهند که از حمایت‌های بین المللی برخوردار باشند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول